مجهز شدن واتس اپ به سیستم تایید هویت دومرحله ای

به گزارش مهر به نقل از تک کرانچ، کاربران با فعال شدن این قابلیت می توانند یک کد عبور شش رقمی را برای حساب کاربری خود در نظر بگیرند و ثبت آن را برای فعال شدن برنامه بر روی گوشی اجباری نمایند.

پیش از این چنین قابلیتی در برخی برنامه های پیام رسان دیگر مانند تلگرام در دسترس کاربران قرار گرفته بود تا هکرها امکان سرقت اطلاعات شخصی کاربران را پیدا نکنند.

کاربران همچنین می توانند در صورت تمایل یک آدرس ایمیل را برای بازیابی حساب کاربری واتس اپ خود در نظر بگیرند، اما این امر اختیاری است.

در این صورت اگر کاربری کدشش رقمی عبور خود را فراموش کند، لینکی برای وی ایمیل خواهد شد که غیرفعال کردن سیستم تایید هویت دو مرحله ای و ورود آسان به حساب کاربری را ممکن می کند. با توجه به اینکه واتس اپ خواستار تایید این آدرس ایمیل توسط کاربران نمی شود، در صورت اشتباه وارد کردن آن لینک مذکور به دست آنان نخواهد رسید.

واتس اپ برای جلوگیری از فراموش کردن کد شش رقمی عبور در فواصل مختلفی در مورد آن از کاربران سوال می کند.

قابلیت یاد شده از ماه نوامبر به طور آزمایشی در دسترس برخی کاربران قرار گرفته بود. اما از هم اکنون تمامی ۱.۲ میلیارد کاربر واتس اپ می توانند از آن استفاده کنند.

کاربر برای استفاده از این خدمات باید از بخش تنطیمات یا setting، گزینه Account یا حساب کاربری و سپس Two-step verification و در نهایت Enable را انتخاب کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا