پیشتازی مردان در رشته های فنی مهندسی دانشگاه‌های آمریکا

 به گزارش ایسنا به نقل از یو.هرالد، نتایج این تحقیق نشان می‌دهد تنها تعداد محدودی از دانشجویان زن ترجیح می‌دهند به تحصیلات خود در این رشته‌ها تا مقطع دکترا ادامه دهند.در جریان این تحقیق محققان لیستی از دانشجویان فارغ‌التحصیل امریکا در مقطع دکترا تهیه کردند که از سال 2003 تا 2014 را پوشش می‌داد و مشخص شد که تعداد فارغ‌التحصیلان مرد در این مقطع بیشتر از زنان بوده است.

در حالی مسئولان این تحقیق، دلیلی برای این موضوع ارائه نداده‌اند که احتمال داده می‌شود دلیل این پیشتازی ترجیح برخی دانشگاه‌ها به پذیرش دانشجویان مرد در این مقطع باشد.زیرا این دانشگاه‌ها اغلب درخواست‌های تحصیل زنان را با دست کم گرفتن توانایی‌های آنها رد می‌کنند.

دلیل دیگر این موضوع می‌تواند این باشد که اعتماد به نفس زنان برای ادامه تحصیل در مقطع دکترای این رشته‌ها پایین‌ است زیرا آنها با مشکل استخدام نیز روبرو هستند.

کمپانی جنرال الکتریک در راستای تشویق زنان به تحصیل بیشتر در این رشته‌ها چندی پیش اعلام کرد که 20 هزار زن را برای مشاغل فنی و مدیریت صنعتی استخدام می‌کند.این کمپانی بزرگ اعلام کرد که تلاش خود را برای ایجاد شرایط برابر و تعداد برابر کارمندان زن و مرد انجام می‌دهد.محققان اعلام کرده‌اند حرکاتی از این دست می‌تواند باعث اشتیاق زنان به ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا