گرافیک بهتر کامپیوتری عملکرد کاربر کامپیوتر را بهبود می بخشد

سینا پرس: گرافیک جالب و چشم نواز موبایل ها و وب سایت ها به مردم این امکان را می دهد که بتوانند کارهایشان را سریع تر و راحت تر انجام بدهند و انجام این کار ها برایشان خواستنی تر شود. سرمایه گذاری کردن بر روی حتی ذره ای از طراحی های زیبای بصری برای دستگاه های الکترونیکی، وب سایت ها و یا هرچیزی که مردم به سر و کار داشتن با آن ها نیاز دارند، در طولانی مدت میتواند سود دهی داشته باشد.

 دو محققی که این نتایج را از تحقیقات خود به دست آورده اند، دپا و مک دوگال نام دارند و در این مطالعه از آیکون های کامپیوتر به عنوان مورد آزمایش استفاده کردند زیرا این موارد از نظر بصری بسیار مهیج هستند  و تبدیل به بخشی از زندگی مدرن شده اند. در آزمایش انجام شده به منظور این تحقیق، شرکت کنندگان در ابتدا آیکون خاصی را به خاطر می سپردند و سپس در بین 9 آیکون منظم به دنبال آن می گشتند. این تمرین بدین منظور طراحی شده بود که نوعی از سرعت رفتاری مردم در زمانی که با وسایل الکترونیکی مدرن سر و کار دارند را بازتاب دهد.

آیکون های ساده و آشنا راحت تر پیدا می شدند اما زمانی یافتن گزینه مورد نظر سخت تر می شد که آیکون های زیبا و جذاب دیگری نیز به لیست افزوده می شدند که در مقایسه با آنها به صورت طبیعی آیکون های با جذابیت کم تر دیده نمی شد. محققان از این شرایط نتیجه گرفتند که آیکون های جذاب نه تنها برای استفاده عمومی مناسب هستند بلکه اکثرا به توانایی مردم برای حل مسائل چند مرحله ای با نمود های بصری  را در وب‌سایت ها و تلفن های همراه سرعت می بخشند. جاذبه های بصری ثابت کرده اند که در شرایط سخت نظیر زمانی که مردم با اجسام پیچیده، خشک و نا آشنا سرو کار دارند می توانند نقشی کلیلد در ایجاد انگیزش برای ادامه کار ایجاد کنند و از این نظر بسیار مهم هستند.

ریپا در این باره اظهار داشت: «زمانی که شخصی در حال انجام کارهای چند مرحله ای در وب سایت ها و تلفن های همراه است ممکن است چند میلی ثانیه در انجام کارها تاخیر بیفتد. همین زمان اندک ممکن است باعث شود مردم از استفاده از برخی وب سایت ها و تلفن ها خود داری کنند و به سمت آنهایی برند که کارایی بیش تری را در اختیارشان قرار می دهد.  این امر در مورد طراحی نیز صادق است و بسیاری از موارد با طراحی بهتر می‌توانند با ایجاد تفاوت هایی کوچک به بهبود عملکرد مخاطبین کمک کرد.»

منبع: Science Daily

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا