آغازدوازدهمین دوره مسابقات ملی رباتیک در بابل

 معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات بیان کرد: دوازدهمین دوره مسابقات کشوری رباتیک دانشجویی با هفت لیگ به همراه نمایشگاه اختراعات و ابتکارات آغاز شد.دکتر ابوالفضل رنجبر نوعی افزود: لیگ 'مسیریاب'،'جنگجو '،'پرنده'،'مین یاب دستی' ، 'رهیاب'، 'آتش نشان'،'زیردریایی-هوش مصنوعی در این دوره از مسابقات به رقابت می پردازند.

وی اظهارداشت: نمایشگاه اختراعات و ابتکارات در هشت کارگروه برق و الکترونیک- کامپیوتر و نرم افزار-مکانیک- پزشکی ، مهندسی پزشکی و بهداشت- عمران ، معماری و ساختمان- صنایع- شرکت های طراح و دانش بنیان و نیز بخش آزاد برپا شد.
وی با اشاره به اینکه حدود 45 نفر این دوره از مسابقات را داوری می کنند؛بیان داشت: علم رباتیک از چهاردهه گذشته در کشور آغاز شده و هم اکنون با ساخت این ربات ها در مرز دانش قرار داریم.
رنجبر نوعی اظهارداشت: مسیر کارآفرینی را می توان از طریق ساخت همین ربات ها صنعتی طی کرد کمااینکه ساخت بسیاری از ربات هایی که در کشور ساخته شده از همین جا و با بازی و برگزاری مسابقات رباتیک آغاز شده است.
معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی بابل با اشاره به اینکه ربات ها ابتدا برای مصارف صنعتی و بعد تحقیقاتی باید ساخته شوند؛ گفت: باید به سمت ربات هایی پیش رویم که مشکل اشتغالزایی و صنعت را در جامعه رفع کرد.
اولین دوره مسابقات ملی رباتیک دانشجویی با حضور 2 لیگ مسیریاب و آتش نشان در سال 1382 در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور بیش از 100 تیم برگزار شد.
این دوره از مسابقات بدلیل برخی از مشکلات با یک وقفه یک ساله در سال 1390 و 1392 باتغییر زمان مسابقات از اردیبهشت ماه به فصل پاییز و زمستان از سر گرفته شد تا آنجا که سال گذشته یازدهمین دوره مسابقات کشوری رباتیک با حضور 200 تیم در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
مسابقات رباتیک یکی از هیجانی ترین مسابقات در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل محسوب می شود که شور و نشاط زیادی را در بین دانش آموزان، دانشجویان، چهره های علمی ، پژوهشگران و محققان ایجاد می کند.
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بعنوان تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور هم اکنون حدود 200 عضو هیات علمی با شش هزار دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد.
این دانشگاه دارای دانشکده های مهندسی مکانیک و صنایع ، برق و کامپیوتر، شیمی، عمران و نیز دانشکده علوم پایه می باشد.
دوازدهمین دوره مسابقات کشوری رباتیک، هوش مصنوعی و نمایشگاه تخصصی اختراعات و ابتکارات دانشجویی امروز در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل آغاز شد و تا 20 بهمن ماه با انتخاب برترین ها بکار خود پایان خواهد داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا