80 درصد پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران مربوط به علوم پایه است

به گزارش ایسنا، مهدی شکرآبی در سومین همایش و جشن پژوهش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر توجه به بحث انگیزه در امر پژوهش، اظهار کرد: تا زمانی که انگیزه در پژوهش نقشی نداشته باشد و فعالیت‌های پژوهشی بر اساس اجبار و تکلیف انجام شود، نتیجه بهتری جز بی اخلاقی های پژوهشی نخواهد داشت.

دبیر اجرایی جشن روز پژوهش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: برای ایجاد انگیزه در میان اساتید و پژوهشگران، وزارت بهداشت مکانیزم هایی را برای اجباری نبودن امر پژوهش تعریف کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه محور پژوهش در دانشکده پزشکی دانشگاه بر علوم پایه است، گفت: در جلسات پژوهشی دانشگاه اعلام شد که بیش از 80 درصد پروژه‌ها یا مربوط به علوم پایه و یا متصل به علوم پایه است.

شکرآبی افزود: پس از تفکیک علوم پزشکی ایران خوشبختانه بار پژوهش و نو آوری در این زمینه رشد چشمگیری داشته و خوشبختانه بودجه بسیار زیادی به این بخش اختصاص داده می‌شود؛ بنابراین ارزش‌های علوم‌پایه در پیش‌برد اهداف علمی و پژوهشی کشور نقش بسزایی دارند. 

دبیر اجرایی جشن روز پژوهش با بیان مهمترین محورهای انتخاب پژوهشگران در این دوره تاکید کرد: به طور کلی دو محور اساسی مهمترین اولویت‌های انتخاب پژوهشگران بوده که یکی شامل میزان خروجی پژوهشی و کیفیت آن و دیگری واگذاری این مهم به  هسته‌های پژوهشی در گروه‌های آموزشی است. از طرفی رعایت اخلاق در فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی بسیار دارای اهمیت بوده است.

شکرآبی ادامه داد: پس از جمع بندی ها، 12 دانشجوی مقطع دکتری و 9 دانشجوی کارشناسی ارشد به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا