امکانات تولید کیت تشخیصی در سرم سازی اراک فراهم شد

دکتر سید داود حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شعبه منطقه ای سرم سازی در اراک با وجود اینکه جزء جوانترین و جدیدترین شعبه موسسه رازی است در چند سال اخیر با ساخت و تجهیز 6 هزار متر مربع ساختمان اداری، تحقیقاتی و طراحی و ساخت یک هزار متر مربع سالن های تولید کیت تشخیصی، برابر با استانداردهای روز جهانی بستر مناسبی را برای توسعه صنعت کیت سازی داشته است.

وی ادامه داد: بر این اساس از 2 سال گذشته با پیشرفت های مناسب و روز آمد تجهیزات موسسه سرم سازی اراک،انجام کنترل کیفی کیت های تشخیصی به شعبه اراک واگذار شده است.
رئیس سرم سازی رازی شعبه اراک بیان کرد: موسسه سرم سازی شعبه اراک تا کنون بیش از 30 طرح تحقیقاتی به صورت مشترک با دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و سازمان انرژی اتمی ایران انجام داده و کسب دانش فنی در تولید کیت تشخیصی با تکنیک های بالا از جمله ساخت کیت های تشخیصی بیماری های ویروسی گامبورو، نیوکاسل، برنشیت عفونی طیور و برسلوز در انسان و دام از جمله نتایج این طرح ها بوده است.
دکتر حسینی افزود: عمده نهاده های مورد نیاز در ساخت این کیت ها که نتیجه سال ها تحقیق موسسه سرم سازی رازی است در این شعبه ساخته شده و آماده تولید انبوه است.
موسسه سرم سازی رازی شعبه رازی اراک مجهز به بخش های اداری، آموزشی، اتاق های کارشناسی، سالن اجتماعات و هشت آزمایشگاه مجهز تحقیقات مولکولی، میکروب شناسی، کشت سلولی، ویروس شناسی، بیوشیمی، سلولوژیک، انگل شناسی و تولید خون دفیبرینه و سالن های تولید شامل محلول سازی، کوتین، فیلینگ، پکینگ، تولید، کنترل، شستشو و استریلیزاسیون و تولید آب است.