نمایش پيشرفت کشور در صنعت و فناوري با قابلیت های بالای هنر سینما میسر می شود

به گزارش روابط عمومي چهارمين جشنواره فيلم و عكس فناوري و صنعتي(فردا)، محمدحسين ايماني خوشخو، رييس دانشگاه علم و فرهنگ در خصوص برگزاري اين جشنواره و اثرات آن در جامعه تاكيد كرد: نقش و جايگاه هنر در پديده هاي مختلفي كه در جامعه شاهد آن هستيم، بسيار تاثيرگذار است. هنر مي تواند با قرار گرفتن در كنار ديگر پديده ها، در توزيع و فرهنگ سازي فناوري ها و توسعه صنعت كمك شاياني کند.

وی در ادامه اظهار داشت: نمايش پيشرفت و توسعه صنعت و علم و فناوری موجب غرور آفريني در نسل جوان مي شود.

رييس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: زبان هنر، يك زبان تاثيرگذار است ولي ما در استفاده از قابلیت های هاي مختلف هنري، تجربه كمی داریم و به خوبی از آن استفاده نکرده ایم.

وي تصريح كرد: به نظر مي رسد در سال هاي اخير، جهاد دانشگاهي و به تبع آن دستگاه هاي ديگر، در شرايط خاص و ويژه اي كه تاكيد زيادي روي استفاده از منابع داخلي و ظرفيت هاي دروني و اقتصاد مقاومتي مي شود؛ به دنبال فعاليت بيشتر براي تحقق اين اهداف بوده اند تا هم اعتماد به نفس بين صنعتگران و فناوران افزايش يابد و هم اميد در دل صنعت گران ايجاد شود.

ايماني خوشخو تاكيد كرد: با ايجاد اميد و اعتماد به نفس در دل صنعتگران، فناوران و فعالان اين عرصه، به آنها نشان مي دهيم كه مي توانند بدون تكيه به منابع خارجي، روي پاهاي خود بايستند و در توسعه و پيشرفت كشور، نقش حياتي و مهم خود را ايفا كنند.

وی تصریح کرد: برگزاري جشنواره فيلم و عكس فناوري و صنعتي به طور غیر مستقیم به رشد صنعتی کمک کرده و با عرضه مستندات موفق صنعتی در جامعه صنعتی امید آفرینی می کند، ضمن اینکه با ارایه فیلم های موفق، در این زمینه الگو سازی هم خواهد کرد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: وقتي موضوعات مهم مرتبط با صنعت و فناوری داخلی با زبان هنر، بيان مي شود تاثير بيشتري دارد تا اينكه از طریق کلام بخواهيم آن را به جامعه برسانيم. لذا بايد از هنرمندان كمك گرفت تا در اين برهه زماني، به تقويت توان داخلي و توليدات ايراني كمك كنند. اميدواريم، به كمك هنر و برگزاري جشنواره فردا اين امر محقق شود و به تقويت بنيه اقتصادي كشور كمك شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا