افزایش جرایم سایبری در کشورهای جنوب شرق آسیا

به گزارش ایرنا،  سنگاپور اکنون به عنوان اولین کشور در شرق آسیا ، از تمام ظرفیت های سخت و نرم افزاری خود برای مقابله با جرایم سایبری تحت عنوان حمله 'دی دی او اس 'که در این منطقه به طور روز افزون به ویژه علیه شرکت های بزرگ اقتصادی رشد یافته ، استفاده می کند.

شعبه شرکت آمریکایی مایکروسافت در آسیا با انتشار گزارشی در سنگاپور اعلام کرد که بازارهای کشورهای جنوب شرق آسیا و به ویژه اقتصادهای در حال ظهور در این منطقه در بالاترین خطرات حملات و تهدیدات سایبری قرار دارند. در این میان سه کشور این منطقه در فهرست 5 نقطه در دنیا هستند که با بالاترین نرخ رویارویی با بدافزارها قرار دارند.
گزارش اطلاعات امنیتی این شرکت پس از بررسی بیش از یک میلیون سیستم فعال در فضای مجازی در 100 نقطه مختلف دنیا در نیمه اول سال گذشته میلادی رسانه ای شد.
طبق این گزارش ویتنام و اندونزی به ترتیب دو کشور اول جنوب شرق آسیا هستند که بیشترین بدافزارها در آنها شناسایی شد . نرخ رویارویی این دو کشور با بدافزارها ، در مدت زمان یادشده 45 درصد افزایش نشان می دهد که تقریبا دو برابر نرخ جهانی ( 21 درصد) بوده است.
نرخ مقابله با بدافزارها در اکثر کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب شرق آسیا شامل مغولستان، پاکستان، نپال ، بنگلادش ، کامبوج ، فیلیپین و تایلند و هند در نیمه اول سال 2016، بیش 30 درصد بود که این نشان می دهد این کشورها در معرض شدیدترین جرایم سایبری قرار دارند.
طبق گزارش مایکروسافت، با این وجود برخی بازارهای دیگر منطقه با بهره مندی از بلوغ بیشتری در حوزه آتی مانند ژاپن ، استرالیا، نیوزیلند ، کره جنوبی ، هنگ کنگ و سنگاپور از نرخ کمتری از جرایم سایبری برخوردار بودند که این چشم انداز متنوعی از امنیت فضای مجازی در این منطقه را به تصویر می کشد.
گزارش شرکت منطقه ای 'استار هاب' که یک شرکت فعال در عرصه مقابله با امنیت سایبری بوده نیز حاکی است: استفاده از اینترنت و فضای مجازی در کشورهای شرق آسیا به صورت انفجاری رشد یافته، اما به همین موضوع سبب شده تا این شرکتها گزارش های بسیاری از مشتریان خود در مورد حملات سایبری مخرب داشته باشند.
گزارش دیگری از شرکت آمریکایی 'فایرآی 'در مورد وضعیت امنیت در فضای مجازی حاکی است: 27 درصد از مشتریان این شرکت در جنوب شرق آسیا در نیمه دوم سال 2015 هدف حملات سایبری قرار گرفتند که این رقم تقریبا دوبرابر نرخ جهانی آن (15 درصد) بوده است.
طبق گزارش این شرکت ها ، هکرها برای ضربه زدن به هدف خود عمدتا از روش های متداول 'دی دی او اس' از طریق ارسال بد افزارها به ایمیل ها ، اتچ ها یا فایل های ضمیمه یک ایمیل و یا سایر روش های مخرب رایانه ای برای دریافت پول، اقدام می کنند.
طبق این گزارش ناآگاهی عمومی سبب بدترشدن این مشکل در این کشورها شده است.عمده مردم در مورد انواع نرم افزارهای رباینده فعال اطلاعات کمی دارند و همین امر سبب قربانی شدن آنها می شود.
گزارش شرکت امنیت و اطلاعات داده روسی کسپرسکی نیز حاکی از افزایش جرایم اینترنتی در این منطقه از دنیاست .
این شرکت بدون ذکر نام این کشورها اعلام کرد: پنج کشور درجنوب شرق آسیا در فهرست 20 بازار دنیا هستند که انواع ویروس و نرم افزارهای مخرب در آنها شناسایی شده است که ویتنام در صدر آنهاست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا