استفاده از ربات‌ها برای بسته‌بندی اجناس ظریف

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، این شرکت که Ocado نام دارد برای رفع مشکلات پیشین ربات‌هایی که شکل‌های عجیب و غریب داشته و در جستجو برای اقلامی مانند میوه دچار مشکل می‌شدند از این ربات جدید استفاده کرده است.

آزمایش این فناوری جدید در شرکت اوکادو(Ocado)، بخشی از پروژه تحقیقاتی سوماSoMa))، بوده که شامل یک همکاری بین تعدادی از دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی است که در جستجوی سیستم‌های رباتیک قوی و انعطاف پذیر هستند که مسئولیت آنها رسیدگی به اقلام ظریف و شکننده است.

این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که بتواند به طور بی وقفه با اقلام ظریف مختلف که دارای اشکال مختلف و اندازه های مختلف هستند کار کند.

محققان در دانشگاه فنی برلین TUB در طراحی این سیستم رباتیک جدید که RBO Softhand 2 نام دارد به جای استفاده از قطعات فلزی سخت، از مواد لاستیکی انعطاف پذیر و هوای تحت فشار استفاده کردند تا این پنجه رباتیک به آرامی موفق به گرفتن اجسام ظریف شود.

RBO Softhand 2 دارای 7 محفظه هوای مجزا و یک شکل انسان‌گونه است که این امر اجازه انتخاب طیف گسترده‌ای از اجسام را به این سیستم خواهد داد.

کف دست این ربات، انگشتان دست و انگشت شست برای تطابق خود با جسم انتخاب شده، تغییر شکل می‌دهند.در آزمایش‌های انجام شده این بازوی مکانیکی با موفقیت توانست اجسام مختلف با ساختار ظریف را بدون آسیب انتخاب کرده و بردارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا