عجیب ترین و پیشرفته ترین پروژه های معماری جهان

معماری را می توان بازتابی از فناوری های مختلف انسانی محسوب کرد و از دوران کهن؛ عجایب هفتگانه بشری را؛ آثار شاخص معماری تشکیل می دادند. امروزه نیز انسان با بهره برداری از فناوری های مدرن و پیشرفته خود توانسته است آثاری شگفت انگیز خلق کند که هر یک در نوع خود شاهکاری عجیب محسوب می شوند. در این گزارش تصویری به بررسی هشت نمونه از شگفت انگیز ترین ساختمان های جهان می پردازیم. ساختمان هایی که از آن ها با عنوان فناوری های ساختمانی آینده یاد می شود.

امروزه انسان با بهره برداری از فناوری های مدرن و پیشرفته خود توانسته است آثاری شگفت انگیز خلق کند که هر یک در نوع خود شاهکاری عجیب محسوب می شوند.

اسکی دام دانمارک، بزرگترین گنبد اسکی جهان

طرح ساخت اسکی دام دانمارک، بزرگترین گنبد اسکی جهان در راندراس در شمال دانمارک به اجرا گذاشته شده است. علاقمندان به اسکی و ورزش های زمستانی می توانند بازدید از این بنا را در برنامه آینده خود قرار دهند. این بنا از سه قوس با طول 700 متر تشکیل شده که از نمای بالایی شبیه به دانه های برف است و اسکی بازان می توانند در بیش از سه کیلومتر شیب داخلی و خارجی به اسکی بازی بپردازند. این مجتمع از هتل، رستوران، مراکز خرید، بخش ورزشی و امکانات تفریحی برخوردار خواهد بود.

فرودگاه جول چانگی در سنگاپور

این فرودگاه بهترین فرودگاه در سال 2014 بوده و اعلام شده است که با طرح نو آوری به زودی این فرودگاه به یکی از جاذبه های آینده تبدیل خواهد شد. فرودگاه جول چانگی  در وسعتی در حدود 134 هزار متر مربع به صورت مجموعه ای از محیطی های غیر مسقف با باغ های عمومی و گذرگاه های پیاده روی و غیره گسترش خواهد یافت. 

هتل آن بالانس (نامتعادل) در پرو

شرکت معماری اوئیوو طراحی هتل آنبلنس (نامتعادل) را در لیمای پرو بر عهده دارد. این طرح، طرحی از یک ساختمان غیر معمول به شکل یک قاب عکس کج بوده که در واقع با استفاده از فرم ساختمان به نمایش های دراماتیک توجه کرده است. این هتل دارای 125 اتاق، تعدادی رستوران، اتاق های کنفرانس، اتاق ملاقات و فضاهای نمایشگاهی خواهد بود.

اقامتگاه کوهستانی داوانگ در چین

اقامتگاه های سنت موریتس، لخ و مگیو همواره به خاطر محوطه های تفریحی زمستانی چون اسکی در سطح جهان شناخته شده و محبوب بوده اند. یک پیست اسکی جدید در نزدیکی شهرستان چانگشا، مرکز استان هونان، توسعه داده خواهد شد که نسل جدیدی از طرفداران ورزش های زمستان را به چین جذب خواهد کرد. در این مجموعه ، هتلی پنج ستاره با 270 سوئیت راه اندازی خواهد شد. این پروژه توسط یک شرکت معماری اتریشی طراحی شده و اجرا خواهد شد.

برج هتل سیتی آو دریمز (شهر رویاها) در ماکائو ، چین

زاها حدید از معماران مطرح جهان ، طراحی این برج را برعهده دارد. این ساختمان در 40 طبقه طراحی شده که از 780 اتاق، سوئیت و ویلاهای شخصی در طبقات بالای آسمان خراش برخوردار است. بر اساس گفته های زاها حدید، در طراحی این ساختمان، ادغام عناصر سنتی معماری سقف، دیوار و تاق به ایجاد یک فرم تندیسی کمک کرده که به بسیاری از فضاهای عمومی داخلی این هتل معنا می بخشد. ماکائو همانند هنگ کنگ از مناطق ویژه ادارای- اجرایی است که با طراحی چنین هتلی محل اقامت جدید برای میلیون ها نفر که هر ساله به ماکائو سفر می کنند، را محیا خواهد کرد.

واتر دیسکز (صفحه مدور آبی) در دبی

پیش از این ویلاهای آبی را می توانیم در مالدیو ببینیم. پروژه ساخت واتر دیسکز (صفحه مدور آبی) در دبی یک پروژه ساخت هتل است که توسط یک شرکت سوئیسی اجرا خواهد شد. این مجموعه از 21 سوئیت در دو صفحه مدور اصلی برخوردار است. از دیگر امکانات آن می توان به کافه و مرکز غواصی اشاره کرد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

برج های فونیکس (ققنوس) در ووهان چین

ووهان از شهرهای چین بوده که در سطح بین المللی شناخته شده است و به نظر می رسد که با ساخت برج های فونیکس در آن به عنوان شهری با بلندترین برج های جهان شهرت بسیاری پیدا خواهد کرد. این برج ها با ارتفاع 3 هزار و 380 فوت (یک کیلومتر) در سایتی به وسعت 47 هکتار در جزیره ای در دریاچه ای در مرکز ووهان توسعه خواهد یافت. این برج ها از ویژگی منحصر به فردی برخوردار هستند. از ویگی های خاص این مجموعه می توان به یکی از بلندترین دیوارهای جهان با نام "دیوار زنده"، باغی که به صورت عمومی از طریق فضای داخلی رشد کند و دستگاه زیبا بین اشاره کرد.

الشرق کراسینگ (عبور از شرق) در دوحه قطر

در دوحه، پایتخت قطر پروژه ای به نام الشرق کراسینگ (عبور از شرق) اجرا خواهد شد که شامل هشت مایل جاده که مقداری از آن بر سطح خلیج فارس قرار داشته و مابقی به صورت تونل در زیر آب های دریا قرار دارد به همراه سه پل است. سانتیاگو کالاتراوا، معمار اسپانیایی طراحی این پروژه را برعهده دارد. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این پروژه باید در سال 2021 تکمیل شده و افتتاح شود.

 

منبع: telegraph

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا