ترامپ؛ خوشیفته، متجاوز و سادیست

در روان‌شناسی خودشیفتگی یا به انگلیسی نارسیسیسم بیانگر عشق افراطی به خود و تکیه بر خودانگاشت‌های درونی است. در روانپزشکی نیز نارسیسیسم افراطی براساس خصیصه‌های روانی و شخصیتی در عشق بیش از اندازه به خود و خودشیفتگی بی حد و حصر شناسایی می‌شود و آن را نوعی اختلال روانی می‌دانند. فروید عقیده داشت که بسیاری از خصیصه‌های خودشیفتگی با بشر به دنیا می‌آیند و او نخستین کسی بود که خودشیفتگی را با روانکاوی توضیح داد آندرو موریسون نیز ادعا کرد، در دوران بزرگسالی، میزان مفیدی از خودشیفتگی در افراد وجود دارد و یا به وجود می‌آید که آنها را قادر می‌سازد تا در رابطه برقرار کردن با دیگران فردیت خود را نیز در نظر بگیرند، اما اگر این فردیت بر همه چیز ارجح شود، آن‌وقت شکل خطرناک و بیمارگونه پیدا می‌کند. افراد خود شیفته می‌توانند بدون در نظر گرفتن دیگران تصمیم‌های خطرناک بگیرند و به همین دلیل قرار گرفتنشان در مناصب کلیدی ابدا کار جالبینیست. حالا محققان و روانشناسان می‌گویند دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به شکلی خطرناک و پیشرفته خودشیفته است. به این ویژگی‌ها روحیه تجاوزگری و سادیستی را هم اضافه کنید، تا ببیند چه شخصیتی رهبری یکی از کشورهای قدرتمند جهان را به دست گرفته است.

به گزارش سیناپرس وبه نقل از خبرآنلاین؛ جان دی. گارتنر،روانشناس باليني اعلام كرده ترامپ «به‌طرز خطرناکی بیماری روانی دارد و از نظر رفتاری نمی‌تواند رئیس‌جمهور باشد

وی معتقد است که ترامپ نشانه‌های «خودشیفتگی بدخیم» دارد که بر اساس تعریف ذکرشده در فرهنگ لغت روان‌پزشکی کمپبل، ترکیبی از خودشیفتگی، اختلال شخصیت ضداجتماعی، تجاوزگری و سادیسم است.

دکتر جولی فاترل، روانشناس بالینی هم در گفتگو با نیویورک دیلی‌نیوز گفت خودشیفتگی در حقیقت یکی از معمول‌ترین اختلالات روانی ترامپ است؛ «خودشیفتگی موجب اختلال در دیدن واقعیت خود می‌شود، درنتیجه نمی‌تواند از منطق برای متقاعد کردن شخص استفاده کند».

او تاكيد دارد: « 3 میلیون نفر تظاهرات کردند؛ وی واکنشی نداشت. مشاوران گفتند که این سیاست جواب نمی‌دهد؛ اما وی اهمیتی نداد». نارسیسیسم افراطی براساس خصیصه‌های روانی و شخصیتی در عشق بیش از اندازه به خود و خودشیفتگی بی حد و حصر شناسایی می‌شود و آن را نوعی اختلال روانی می‌دانند.

هیتلر و استالین نمونه‌هایی از انسان‌های خود شیفته بودند که با همین ویژگی به سوی رهبری جهان پیش ررفته و فاجعه آفریدند.

چند ماه قبل هم 3 استاد روان‌پزشک سرشناس امریکایی در نامه‌اي به باراک اوباما، دربارۀ ثبات رفتاری ترامپ  ابراز نگرانی كرده بودند.هیلاری کلینتون، نامزد دمکرات‌ها  هم در جريان مناظره‌هاي انتخاباتي هشدار داده بود که ترامپ «از نظر رفتاری صلاحیت» فرماندهی نیروهای  نظامي امریکا را ندارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا