طرح ستاد علوم‌شناختی برای آشنایی دانش‌آموزان با علوم مرتبط با مغز

 دستگاه‌های نشانگر سیگنال‌های عصبی واسط انتقال پیام عصبی بین دو انسان است. این دستگاه‌ها به منظور آموزش برخی مفاهیم علوم اعصاب شناختی نظیر ماهیت سیگنال‌های عصبی، پتانسیل عمل و نحوه انتقال سیگنال‌های عصبی به دانش‌آموزان به سفارش ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط یکی از شرکتهای دانش‌بنیان در کشور طراحی و ساخته شده است.

دکتر جغتایی، مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در امور آموزش، ضمن تقدیر از این حرکت رو به رشد در شرکت‌های دانش بنیان، هدف از تولید این نوع دستگاه‌ها را تجهیز آزمایشگاه‌های علوم شناختی در مدارس و آشنایی دانش‌آموزان با علوم مرتبط با مغز و افزایش آگاهی آنان دانست.

وی این دستگاه‌ها را از تازه‌ترین تحقیقات و دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد.رییس دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار امیدواری کرد که با ایجاد فضاهای علمی- تحقیقاتی و امکانات مناسب، بروز خلاقیت و استفاده بهتر ازمغز، این شگفت‌ترین پدیده عالم هستی، برای آینده‌سازان این مرز و بوم فراهم شود.

جغتایی، تجهیز مدارس و ارائه آموزش‌هایی در جهت شناخت مغز و علوم اعصاب شناختی و ترویج علوم شناختی در کشور را رسالت ستادتوسعه علوم و فناوری‌های شناختی دانست و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه‌های مرتبط با این علوم را ضروری و از اهداف ستاد اعلام کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا