کنفرانس مهندسی مواد و علوم نانو برگزار شد

هدف از برگزاری این کنفرانس، فراهم کردن زمینه مناسب برای تبادل افکار و تجارب جدید، ایجاد بسترهای تحقیقاتی مشترک، یافتن شرکای بین المللی برای همکاری های آینده میان دانشمندان، پژوهشگران، و فعالان صنعت بود. نتایج این کنفرانس، سهم قابل توجهی در ارتقاء دانش مهندسی مواد و علوم نانو ایفا می کند.

محورهای کنفرانس:

مهندسی مواد

مواد بیولوژیک

مواد برای انرژی و کاربردهای زیست محیطی

بیوتکنولوژی و علوم زیستی

پردازش مواد

رفتار مکانیکی مواد

خوردگی و اثرات زیست محیطی

مواد نوری و فوتونیک

اقتصاد مواد

مواد الکترونیکی

مواد مغناطیسی

خواص مغناطیسی

علوم نانو

نانوفناوری و علوم مواد

نانو اپتیک و نانو فوتونیک

نانو بیوتکنولوژی

نانو الکترونیک

نانوسیم

نانو سیستم

نانو مواد

نانو مغناطیس

دستگاه های کوانتومی

الکترونیک مولکولی

پیشرفت در مواد و پردازش برای فناوری نانو و ساخت نانو

سخنرانان اصلی کنفرانس:

ماریرو مینگ کونگ از دانشگاه لیسبون (پرتغال)، عثمان آدی گوزل از دانشگاه فرات (ترکیه)، هو گیم وای از دانشگاه ملی سنگاپور، یونگ سینگ اوک از دانشگاه ملی کانگ وون (کره جنوبی)

رضا عباچیان، استاد ایرانی دانشکده مهندسی دانشگاه کالیفرنیا به همراه عثمان آدی گوزل، ریاست این کنفرانس را برعهده داشتند. وحید عامری، استادیار دانشگاه کاشان نیز از اعضای کمیته فنی کنفرانس ICMENS 2017 بود.

جوایز کنفرانس: 

جوایز کنفرانس ICMENS 2017 به بهترین ارائه شفاهی مقالات در هر بخش تعلق گرفت: جئونگ هی سور از دانشگاه ملی کانگ وون (کره جنوبی)، براق الموسوی از دانشگاه ولونگونگ (استرالیا)، چاندراکالا الوگو از دانشگاه حیدرآباد (هند)، وی. وانیتا از دانشگاه ولز

تعداد مقالات ارائه شده:

در مدت سه روز برگزاری این کنفرانس، 8 سخنرانی و 32 مقاله از سوی پژوهشگران و محققانی از کشورهای استرالیا، اندونزی، تایوان، چین، ژاپن، سنگاپور، عربستان، فیلیپین، کره جنوبی، هند ارائه شدند.

خلاصه سخنرانی پروفسور ماریرو مینگ کونگ از دانشگاه لیسبون:

پلاستیسیته کاغذ در فرآیندهای مفهومی در معماری، هنر و طراحی: معتقدیم که تمامی بخش های معماری، هنر و طراحی، زاییده تخیل، خلاقیت و ایده آل سازی هستند که از ارتباطی که ذهن میان دانسته ها و مفهوم هماهنگی و تناسب ایجاد می کند، شکل می گیرند. در این نشست قصد داریم کاغذ را به عنوان یکی از ابزار تفکر گرافیکی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

استفاده از کاغذ در طول یک فرآیند خلاقانه، یک ابزار روش شناسی است که می تواند از فرآیند توسعه یک زبان زیبایی شناسی خلاقانه در طراحی پروژه های معماری حمایت کند. از این منظر، پلاستیسیته کاغذ با مفهومی جدید ترکیب می شود تا از تفکر گرافیکی در معماری، هنر و طراحی پشتیبانی کند. این نتایج حاصل 10 مطالعه اخیر در دانشگاه لیسبون تحت عنوان Paper Architectures and Sustainable Materials است.

 

مترجم: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا