نزاع غول‌های فناوری

به گزارش ایتنا به نقل از recode،علی‌رغم شکایت اپل از کوالکام و درخواست غرامت یک میلیارد دلار، کوالکام همچنان به عرضه تراشه‌های آیفون ادامه خواهد داد.کوالکام نیز درنظر دارد علیه اپل یک شکایت تنظیم کند. هرچند که این تراشه‌ساز اقدام اپل را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت؛ اما قصد دارد همچنان کسب و کار خود با اپل را ادامه بدهد.
گفتنی است جمعه گذشته، اپل با شکایت علیه کوالکام، یک میلیون دلار از این شرکت درخواست غرامت کرد.
اپل اظهار داشت کوالکام به تلافی شکایت‌های اپل به مراجع قانونی در آمریکا و سایر مناطق، دست از تخفیف مورد مذاکره، برداشته است.

کوالکام می‌گوید «اپل از کاه کوه می‌سازد و در تلاش است تا یک مشکل کوچک موجود در قرارداد میان این دو شرکت را به یک مسئله قانونی در دادگاه‌ها تبدیل کند!»منابع نزدیک به کوالکام می‌گویند این شرکت نیز درنظر دارد در پاسخ، شکایتی علیه اپل تنظیم کند؛ با این وجود، کوالکام به هیچ وجه درنظر ندارد تأمین تراشه‌های آیفون را متوقف کند.

گفتنی است با اینکه اپل از پردازنده‌های اصیل خودش برای آیفون استفاده می‌کند، اما برای تراشه‌های مودم به‌ویژه در منطقه آمریکا، از محصولات کوالکام استفاده می‌کند و این در حالی است که رقبای اپل در این کشور، از فناوری‌های مورد استفاده اسپرینت و ورایزون پشتیبانی نمی‌کنند.
 

اپل تصمیم گرفت برای آیفون ۷ از تراشه‌های مودم اینتل استفاده کند؛ اگرچه این تراشه‌ها تنها با انواعی از شبکه‌های مورد استفاده AT&T و T-Mobile سازگاری دارند.از دیگر سو، کوالکام از شرکت‌هایی که خواهان تراشه‌هایش هستند، می‌خواهد تا از حق اختراع‌های شبکه سیار آن نیز استفاده نمایند.

منابع آگاه اشاره می‌کنند که این شرکت در گذشته نیز دست از تأمین تراشه‌ها نکشیده است؛ حتی در اوج مشاجرات پیرامون حق اختراعات.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا