آلودگی هوا دربسیاری از شهرهای آلمان

 به گزارش پایگاه اینترنتی دویچه وله، براساس اعلام اداره محیط زیست آلمان، میزان گاز سمی 'دی اکسید نیتروژن' (NO2) در هوا را به زحمت می توان در مرز استاندارد نگه داشت و شهرهای مونیخ، نورنبرگ و اشتوتگارت گرفتار آلودگی هوا هستند.

در حال حاضر تقریبا هر ساعت در رابطه با وضعیت ریزگردها در مونیخ هشدار داده می‌شود؛ در پس این هشدارها برنامه‌ای کامپیوتری قرار دارد که با ایستگاه‌هایی برای اندازه‌گیری آلودگی هوا مرتبط است تا چنانچه مرز ذرات معلق در هوا از 50 میکروگرم در هر متر مکعب عبور کند، زنگ خطر به صدا در‌آید. از 10 روز پیش چندین بار در روز، این مرز شکسته شده است.
آلودگی هوا تنها در مونیخ نگران‌کننده نیست و دستگاه‌های اندازه‌گیری آلودگی هوا در اشتوتگارت نیز روز جمعه حدود 158 میکروگرم در متر مکعب را نشان دادند و اداره محیط زیست آلمان در شهر نورنبرگ نیز در ماه ژانویه 12 مورد عبور از مرز استاندارد را ثبت کرد.
بر اساس قواعد وضع‌شده توسط اتحادیه اروپا، آلودگی هوا تنها می‌تواند حداکثر 35 روز در سال از مرز استاندارد عبور کند و تاکنون برخی از شهرهای آلمان تنها در ماه ژانویه از یک سوم میزان تعیین شده عبور کرده اند.

نزدیک شدن به آلودگی هوای چین
همچنین مرکز امدادرسانی محیط زیست آلمان چند روز قبل هشدار داد: آلودگی هوا در برخی از شهرهای جنوبی آلمان در حال نزدیک شدن به سطح آلودگی هوا در شهرهای چین است.
بخش بزرگی از ریزگردها و گازهای سمی در آلمان ناشی از تردد وسایل نقلیه در سطح شهرها، کارخانه‌های صنعتی و بخاری‌های هیزمی است.
این مواد با هم آمیزه‌ای پیچیده از ذرات سمی مختلف، همچون دوده و هیدروکربن به قطر کمتر از 10 میکرومتر ایجاد می‌کنند که به مجاری تنفسی و حتی ریه نفوذ می‌کند و در کوتاه‌مدت باعث تحریک مجاری تنفسی و در درازمدت به بیماری‌های قلبی و اختلال در گردش خون منجر می شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا