برگزاری بزرگترین رویداد دانش‌آموزی در کنفرانس هوافضا

به گزارش ایسنا، از سوی دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی هوافضا از 3 تا 5 اسفندماه برگزار می‌شود.همزمان با برگزاری این کنفرانس، مسابقه هوافضای دانش آموزی با طرح دو چالش اصلی برگزار می‌شود. «انجام ماموریت امداد و نجات با استفاده از کوادروتور» یکی از این چالش‌ها است.

در این چالش هدف طراحی ماموریت شامل شناسایی، گردآوری داده و اجرای عملیات نجات موثر با استفاده از کوادروتور در کمترین زمان ممکن است. تیم‌های شرکت کننده تنها 15 دقیقه فرصت دارند تا محل دقیق 8 عروسک پنهان شده در میان آوار و خرابه‌ها را پیدا کنند.

صحنه بازسازی شده در این چالش شامل آوار و عروسک‌ها بر روی یک سکو با ابعاد 6 در 6 متر مربع و فاصله محل استقرار تیم‌ها تا صحنه بازسازی سانحه بیش از 10 متر است. تیم‌های شرکت کننده باید این ماموریت را با هدف ارائه اطلاعات مکانی دقیق به نیروهای امدادی انجام دهند و خروجی قابل استفاده عملیاتی ارائه دهند.

محل دقیق عروسک‌ها باید به صورت نقشه یا تصویر ارائه شود و یا محل دقیق آنها روی صحنه نشانه‌گذاری شود.تیم‌های شرکت کننده در این چالش باید حداقل 3 نمره و حداکثر 5 نمره کسب کنند و هر تیم مجاز به استفاده از حداکثر 2 کوادروتور است.

چالش دوم این رویداد «طراحی وسایل پرنده با الهام از طبیعت» تعیین شده است.هدف از این بخش، ترغیب مطالعه دستاوردهای علمی از شناخت رفتار مکانیکی پرنده‌ها و اعمال آن در طراحی و ساخت پرنده در این چالش است.

تیم‌های شرکت‌کننده باید نتیجه مطالعات و پژوهش‌های خود را به صورت طراحی یک وسیله پرنده با استفاده از الهام از طبیعت و یا طرح ایده نوآورانه در حوزه هوافضا بر اساس مدل‌های موجود در طبیعت ارائه کنند.

نتیجه کار تیم‌ها در این بخش در قالب یک پوستر به ابعاد 50 در 70 سانتیمتر تعیین شده است و هر تیم باید در مدت 10 دقیقه نتیجه کار خود را در قالب یک پوستر به داوران ارائه دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا