قلم هوشمند جدید آمد

سیناپرس: گرفتن قلم به دست و نوشتن با آن عادتی است که به همین راحتی‌ها نمی‌توان ان را ترک کرد. شاید فکر کنید به دلیل پیشرفت فناوری و اختراع وسایلی مثل تبلت ممکن است اثری از این عادت در دست کودکان نسل‌های جدید باقی نماند. ولی شاید بازگشت قلم آن‌هم از نوع هوشمندش مقتدرانه خواهد بود. 

قلم‌های هوشمند زیادی در بازار وجود دارند ولی قلم هوشمند جدید اپل می‌تواند متن‌های دست نوشته یا طراحی‌های دستی را ثبت و در صفحه نمایش دستگاه‌هایی مثل گوشی‌های هوشمند یا تبلت نمایش دهد. این وسیله قطعا برای فضاهایی از جمله کلاس های درس بسیار کاربردی خواهد بود. به عنوان مثال معلم یا استاد می‌تواند مطالب را با این قلم بر روی تخته وایت برد بنویسد و درعین حال این مطالب نوشته شده به طور دقیق به تبلت دانش‌آموز یا دانشجو منتقل شود! بدون اینکه دانش‌آموز زحمتی برای نکته‌برداری یا نوشتن بکشد و انگشتان خود را خسته کند!

نوک این قلم که قابل تعویض هم است به کاربران اجازه می دهد تا درونش هرنوع جوهری بریزند. البته نسخه خازنی آن هم وجود دارد. این مدل خازنی روی صفحه نمایش آی‌پد اپل کار می‌کند و روش کارش هم مانند سایر قلم های آی‌پد است. به محض اینکه این قلم از جایگاهش خارج شود یا نوک آن با صفحه لمسی تماس پیدا کند یا خود کاربر به طور دستی آن را روشن کند، فعال می‌شود. 

این قلم هوشمند به دوربین مادون قرمز مجهز شده است تا بتواند دست نوشته‌ها را ثبت کند. با استفاده از دوربین مادون قرمز در نوک قلم از نوشته‌ها تصویر برداری شده و به تبلت یا موبایل انتقال داده می‌شود. این پروسه کمی پیچیده است و نیازمند کاغذ یا صفحه‌های نمایش خاص خواهد بود.

نمونه اولیه این قلم در سال 2010 به ثبت رسیده بود که توانایی بالایی داشت و فقط هم برای آیفون‌ها و آیپدها طراحی شده بود.

اپل می‌خواهد در برخی کارها فراتر از سنت‌های متداولش کار کند تا بتواند قلم بی‌نقصی را برای دستگاه‌ها ارائه کند. استیو جابز مخالف قلم برای استفاده روی دستگاه‌ها بود. اما در حال حاضر در این زمینه از صنعت رقابت وسیعی در پیش است، و اکنون اپل یک فشار رقابتی روی خود احساس می کند. به همین دلیل تصمیم گرفته است تا برخلاف نظر بنیان‌گذار شرکت عمل کند. کمپانی سامسونگ در زمینه تولید قلم برای دستگاه‌های سری نوت موفق بوده، بعلاوه به تازگی خبرهایی شنیده شده است که کمپانی ال‌جی نیز در حال تولید قلم برای گوشی جی.۴ است. بنابراین اگر آیفون و آیپدهای آینده شرکت اپل با قلم هوشمند همراه شدند تعجب نکنید.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا