نامه اعتراضی دانشمندان به ترامپ

 به گزارش مهر به نقل از واشنگتن پست،  طی روزهای اخیر در دانشگاه های سراسر آمریکا نسبت به این اقدام اعتراضات مختلف شده و درهمین راستا بیانیه ای را امضا کرده اند. مریم میرزاخانی استاد دانشگاه استانفورد و محمد جلالی از دانشگاه MIT نیز این نامه را امضا کرده اند.

در همین راستا امری برگر یکی از پروفسورهای کالج  علوم کامپیوتری در دانشگاه آمهرست ماساچوست دراین باره می گوید: ماجرا به این نامه ختم نمی شود. شایعاتی وجود دارد که دانشمندان کشورهای مختلف تصمیم دارند کنفرانس ها در آمریکا را بایکوت کنند.

در نامه مذکور نوشته شده: «ما دانشگاهیان و محققان از زمینه های مختلف تحقیقاتی و سوابق متفاوت، می خواهیم نگرانی و مخالفت شدید خود را با این اقدام اعلام کنیم. ما به شدت این ممنوعیت را محکوم می کنیم و از ترامپ می خواهیم تا در این دستور اجرایی تجدید نظر کند. این دستور، کاملا تبعیض آمیز است و در نهایت به ضرر منافع ملی آمریکا خواهد بود.

آلوین راس، ادوارد موزر، اریک ماسکین، اریک وایشاوس، یوجین فاما،هارولد وارموس، لارس پتیرهانسن، لیندا بی باک، فیلیپ آندرسون، رابرت لوکاس جونیور، راجر میرسون، کورتیس تی مک مولن، ادوارد ویتن، افیم زلمانوف از جمله برندگان نوبل و دانشمندانی هستند که این نامه را امضا کرده اند.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا