روی این سنگ‌فرش قدم بزنید و برق تولید کنید

به گزارش ماهنامه شبنکه، حوه کار آن‌ها جمع‌آوری انرژی جنبشی از هر گامی است که برداشته می‌شود و اصطلاحا "فوت‌فال" (Footfall) نامیده می‌شود. این انرژی یا در باتری ذخیره می‌شود یا این‌که از آن برای شارژ دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

این کاشی‌ها توسط یک استارت‌آپ انگلیسی به‌نام PaveGen تولید شده و اندازه آن 400×600 میلی‌متر است. راه‌کاری که توسط این استارت‌آپ ارائه شده می‌تواند روشی ساده اما قابل اطمینان برای تولید انرژی به‌منظور استفاده در محیط‌های شهری باش

«لارنس کمبال کوک»؛ مؤسس این استارت‌آپ می‌گوید: "از انرژی تولید شده برای چراغ خیابان‌ها؛ تبلیغات و شارژ تلفن استفاده می‌شود. به‌طور کلی هرچیز موجود در خیابان که نیاز به انرژی داشته باشد می‌تواند به این فناوری متصل شود."

مکان‌هایی که از بیشترین تعداد فوت‌فال‌ها برخوردار باشند، به‌طور طبیعی بهترین مکان برای پیاده‌سازی این فناوری هستند. این مکان‌ها شامل ایستگاه‌های قطار؛ فرودگاه‌ها؛ استادیوم‌های ورزشی؛ ادارات؛ مدارس و مکان‌های عمومی می‌شود.

این شرکت تا به‌حال 200 عدد کاشی در یک زمین فوتبال در ریودوژانیرو؛ 51 کاشی در فرودگاه هیتروی لندن و 14 کاشی در بیرون از ایستگاه قطاری در Saint Omer در کشور فرانسه نصب کرده است.

کاشی‌های مولد انرژی حتی می‌توانند در متروهای نیویورک و لندن نیز نصب شوند؛ این ایده در سال 2012 و در جریان برگزاری رقابت‌های المپیک لندن با موفقیت اجرا شد.

اما جالب‌تر این‌که؛ کاشی‌های ساخته شده فوق تنها محدود به قابلیت تولید انرژی نیستند؛ بلکه می‌توانند در قالب برنامه‌های شهر هوشمند یک‌پارچه‌سازی شوند و حتی در کسب‌وکارها به‌منظور ردگیری دیتا مورد استفاده قرار گیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا