برترین پژوهشگران جوان حوزه آسم و آلرژی معرفی می‌شوند

به گزارش ایسنا، دکتر مریم محلوجی راد دبیر علمی سومین همایش بین‌المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری سومین همایش بین‌المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی طی روزهای 27 تا 29 بهمن‌ماه جاری در بیمارستان امام‌خمینی افزود: این همایش در محورهای نقائص ایمنی مادرزادی، آسم، آلرژی و سایر رشته‌های مرتبط برگزار می‌شود.

وی با اشاره به روش‌های درمانی بیماری نقص ایمنی مادرزادی یادآور شد: در مرکز تحقیقات آسم و آلرژی حدود 110 مورد از بیماران مبتلا به نقص ایمنی اولیه، مورد عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفتند و 110 تا 120 بیمار در لیست پیوند مغز استخوان قرار دارند.

محلوجی با بیان اینکه بیش از 200 نوع نقص ایمنی شناسایی شده است، یادآور شد: یک فرم شدید این بیماری از طریق پیوند مغز استخوان 80 تا 90 درصد درمان شده و فرد بیمار از مرگ حتمی نجات پیدا کرده است.

دبیر علمی سومین همایش بین‌المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی به بیان میزان شیوع این بیماری در کشور اشاره کرد و یادآور شد: نقص ایمنی شامل دو نوع ثانویه و اولیه است. نوع ثانویه شامل نقایص ایمنی مبتلا به سوءتغذیه، دیابت، نارسایی‌های کلیوی و ایدز و نقایص ایمنی مادرزادی دارای منشأ ژنتیکی است که براساس مطالعات انجام‌شده میزان شیوع آن در کل دنیا یک در 10 هزار نفر است.

وی با تاکید بر اینکه نوع نقص ایمنی اولیه(مادرزادی) در ایران شیوع بیشتری دارد، اضافه کرد: در استان‌هایی چون خوزستان که ازدواج فامیلی رواج دارد این بیماری روند افزایشی پیدا کرده است.

محلوجی بخش پژوهشگران جوان را از بخش‌های این همایش نام برد و گفت: در این بخش از همایش پژوهشگران جوان کمتر از 35 سال که در حوزه‌های مربوط پژوهش‌های مناسبی را انجام داده باشند، معرفی می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا