731 میلیون نفر مشترک اینترنت در چین

 به گزارش ایرنا، یکی از دلایل افزایش شمار مشترکان به اینترنت در چین توسعه شبکه اینترنت در اقصی نقاط این کشور بویژه روستاهای دور افتاده است که باعث شده جمعیت کاربران این شبکه در دومین اقتصاد بزرگ دنیا، نزدیک به کل جمعیت قاره اروپا باشد.

مرکز اطلاع رسانی شبکه اینترنت چین روز دوشنبه در تارنمای خود گزارش کرد که بیش از 53 درصد از جمعیت کشور مشترک اینترنت هستند و در این میان چهار میلیون و 820 هزار تارنما و پایگاه اینترنتی در کشور فعال است.
همزمان گزارش نشان می دهد که شمار کاربران در سال 2016 میلادی 42 میلیون و 990 هزار نفر معادل 6.2 درصد بیش از سال 2015 میلادی بوده است.
نکته جالب توجه در آمار ارائه شده این است که 659 میلیون نفر از این افراد از طریق تلفن های همراه خود به اینترنت متصل می شوند که شمار آنها نیز در سال 2016 میلادی برای سومین سال متوالی 10 درصد فزونی گرفته است.
توسعه ایستگاه های اطلاع رسانی، ساخت مراکز و ایستگاه های مخابراتی و نصب تجهیزات مربوطه در چین به سرعت در جریان است و این کشور به رغم اعمال محدودیت های مختلف در اینترنت بخصوص در موارد سیاسی و مسایل غیراخلاقی، این شبکه را به شکل قابل توجهی در سراسر کشور گسترش داده است.
از سوی دیگر بسیاری از مردم چین با داشتن تلفن های همراه و پرداخت حق اشتراک ویژه می توانند از مزایای فناوری نسل های سوم و چهارم برای اتصال به اینترنت استفاده کنند.
جالب تر اینکه از میان این افراد نزدیک به 201 میلیون نفر کسانی هستند که در روستاهای چین زندگی می کنند که باز هم می توانند از مزایای این شبکه به طور گسترده استفاده نمایند اگرچه هنوز دسترسی آنها به نسبت مکان های شهری بسیار پایین تر است.
آمارتارنمای «یی سی» چین هم نشان می دهد که 469 میلیون نفر در سال گذشته میلادی پرداخت های خود را فقط با تلفن های همراه انجام داده اند.
دانلود فیلم و برنامه های متنوع، دیدن برنامه های آموزشی و همچنین پرداخت های مالی اصلی ترین موارد استفاده مردم چین از تلفن های همراه در زمان اتصال به شبکه اینترنت است.
مرکز اطلاع رسانی شبکه اینترنت چین همچنین در گزارش خود آورده است: 70 درصد از مشترکان گفته اند با تهدیدهای حملات سایبری روبرو هستند و فقط 28 درصد اینترنت را امن توصیف کرده اند.
برای همین انتظار می رود که پس از بررسی ها و تصویب کنگره ملی خلق چین، قانون امنیت سایبری این کشور در ماه ژوئن سال جاری میلادی لازم الاجرا شود.
این در حالیست که وزارت صنعت و فناوری اطلاع رسانی چین هم اواخر دی ماه سالجاری از سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد دلاری این کشور در این عرصه، اجرای طرح های مختلف شبکه و توسعه خطوط فیبر نوری در سه سال آینده خبر داده بود.
دولت چین همچنین اعلام کرده است که تا سه سال آینده به بسیاری از شرکت های خارجی امکان می دهد تا در این عرصه سرمایه گذاری کنند.
چین سال ۲۰۱۳ میلادی از زمانی که نسل جدید رهبری قدرت را در کشور در دست گرفت راهبرد «چین شبکه» را تدوین کرد و این سرمایه گذاری کلان برای توسعه اینترنت و فناوری اطلاع رسانی در همین راستا انجام می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا