آغاز همکاری‌های فناورانه شبکه ناوگان تحقیقاتی ایران با دانشگاه هامبورگ

 در نشست تخصصی اعضای شبکه ملی ناوگان تحقیقات دریایی ایران و هیاتی از آلمان متشکل از دانشگاه هامبورگ و مؤسسه تحقیقاتی ماکس پلانک، موضوع توانمندی‌ها و افزایش همکاری‌های فناورانه در حوزه اقیانوس‌شناسی و علوم دریایی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.  

در این نشست بخش‌های مختلف ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معرفی و اهداف آن بازگو شد، سپس نمایندگان شبکه ملی ناوگان تحقیقاتی از مؤسسه تحقیقاتی علوم شیلات، پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و سازمان جغرافیایی، سازمان نقشه‌برداری، سازمان زمین‌شناسی هریک توانمندی‌ها و فعالیت‌های خود را ارائه کردند. 

همچنین در بخش دیگری از این نشست، گروه آلمانی به معرفی مهم‌ترین دستاوردها و پروژه‌های انجام گرفته خود با کشورهای دیگر همچون چین و ویتنام پرداخت و پیشنهادات خود را در خصوص همکاری‌های مشترک بیان کرد.

بر اساس این گزارش، از جمله این پیشنهادات می‌توان به مطالعات بهره‌برداری از انرژی بادهای فراساحلی، مطالعات اقیانوس‌شناسی و تغییرات اکوسیستم دریاهای ایران و اثر تغییرات آب و هوایی بر اقلیم سواحل و دریاهای ایران اشاره کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، در پایان این نشست، محمد سعید سیف، دبیر ستاد دریایی با تاکید بر ظرفیت سازمان‌ها و ارگان‌های ایرانی گفت: می‌توان از تجارب این گروه آلمانی برای بهره‌برداری بهتر از زیرساخت‌ها و دانش سازمان‌های ایرانی استفاده کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا