جلسه هماهنگی تقسیم کار ملی در حوزه زیست‌فناوری برگزار شد

محمود تولایی، مجری تقسیم کار ملی در حوزه زیست فناوری در جلسه توجیهی طرح تقسیم کار ملی حوزه زیست‌فناوری، اظهار کرد: هدف از این طرح، هماهنگ‌سازی و افزایش بهره‌وری ظرفیت‌ها و فعالیت‌های حوزه فناوری زیستی در سطح کشور، تعیین اولویت‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و یکپارچه‌سازی آن به منظور جلوگیری از تعدد تحقیقات بر روی موضوعات واحد و نیز شناسایی موضوعات مهم است.

وی با اشاره به اهداف طرح تقسیم کار ملی، چگونگی انجام روند طرح و مدل اجرایی آن، به لزوم مشارکت دانشگاه‌ها و واحدهای پژوهشی حاضر در جلسه که از مهمترین واحدهای استان تهران و البرز در حیطه زیست‌فناوری به شمار می‌روند، اشاره کرد.

تولایی تصریح کرد: امید است در سال آینده اولویت‌های دانشگاه‌ها و واحدهای پژوهشی کشور مشخص شده و حمایت های ستاد بر این اساس به صورت هدفمند اجرایی شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، جلسه طرح تقسیم کار ملی حوزه زیست‌فناوری با حضور معاونین پژوهشی دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و مراکز مهم تحقیقاتی همچون انستیتو پاستور، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری، پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ابن سینا و پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی در ستاد توسعه زیست‌فناوری برگزار شد.