ستاد فرهنگ و تمدن اسلام و ایران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی، رییس کمیته فرهنگ‌وتمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی در دویست‌ونهمین جلسه این کمیته که در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، طی سخنان کوتاهی با اشاره به ابعاد شخصیتی مرحوم دکتر شریعتمداری، عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی، درگذشت تاسف بار ایشان را به جامعه علمی کشور تسلیت گفت و برای ایشان رحمت و غفران الهی مسئلت کرد.

 

در ادامه جلسه، گزارش برگزاری پانزدهمین آئین بزرگداشت حامیان نسخ خطی ارائه شد و اعضای کمیته ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم بر لزوم حفاظت از میراث به‌ جامانده در قالب نسخ خطی تأکید کردند.

دستور بعدی جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، همایش گرامیداشت محمد بن زکریای رازی بود که با توجه به ترجمه کتاب الحاوی بر انتشار این اثر فاخر در قالب و شکلی مناسب تأکید شد.

همچنین در این جلسه اعلام شد به درخواست کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و با توجه به راه‌اندازی ستادهای علم و فناوری در معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، ستاد فرهنگ و تمدن اسلام و ایران نیز در این معاونت راه‌اندازی خواهد شد.

دکتر علی وطنی، نماینده معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری با اشاره به نقش فناوری‌های فرهنگی، توجه بیشتر به علوم انسانی و فرهنگی را از برنامه‌های آتی این معاونت اعلام کرد.

دکتر وطنی هم با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری‌های علمی و فرهنگی میان آستان قدس رضوی (ع) و معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری بر لزوم استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آستان قدس رضوی (ع) تأکید کرد.

بر اساس اعلام مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان این جلسه نیز اقدامات و برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان به‌منظور تقویت و تحکیم آموزش تاریخ فرهنگ تمدن اسلام و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا