مشاهده اژدهای یاقوتی برای نخستین بار

به گزارش ایسنا از  بی.بی.سی، فیلمبرداری از این موجود در غرب استرالیا انجام شده و این همچنین نخستین باری است که نمونه‌ای ۲۵ سانتیمتری از این گونه نایاب، زنده دیده شده است.از قرن نوزدهم (حدود ۱۵۰ سال پیش) دانشمندان علوم دریایی تصور می‌کردند که تنها دوگونه اژدهای دریایی وجود دارد تا این که در سال ۲۰۱۵ اژدهای دریایی یاقوتی به عنوان گونه‌ای جدید شناسایی شد.

از آوریل گذشته، گرگ رز، زیست‌شناس موسسه اقیانوس‌شناسی سان ‌دیه‌گو به همراه همکارش برنامه‌ای را برای پیدا کردن اژدهای دریایی یاقوتی آغاز کرد تا اینکه پس از روزهای متوالی توانست در عمق ۵۳ متری آب‌های غرب استرالیا این نمونه نادر را پیدا کند.

رز پیداکردن اژدهای دریایی یاقوتی را مانند پیدا کردن یک سوزن در انبار کاه نامید و اظهار کرد:‌ تا همین اواخر کسی فکر نمی‌کرد که گونه سومی از اژدهای دریایی وجود دارد. این کشف قدردانی از لطف بزرگی بود که مجموعه موجود در موزه در حق ما کرد.

وی در سال ۲۰۱۵ به همراه همکارانش توانست بر پایه تحقیقات ژنتیکی و تشریح بقایایی که در موزه‌ غرب استرالیا بود و نه از طریق مطالعه در محیط زندگی طبیعی‌ آن‌ها این گونه را شناسایی کند.