برپایی نخستین فن‌بازار تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در پایتخت انرژی ایران

نخستین فن‌بازار نفت، گاز و پتروشیمی از بخش‌های بالادستی، میان دستی و پایین‌دستی صنایع نفت گاز و پتروشیمی تشکیل شده که شامل تجهیزات مکانیکی، تاسیسات مکانیکی، مواد، ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی، برق و الکترونیک، مواد شیمیایی، فرایند، محیط‌زیست و HSE، فناوری اطلاعات، خدمات فنی مهندسی، تجهیزات و مواد حفاری، خدمات فراساحلی، خدمات مدیریتی و سیستم‌های سازمانی است. شرکت کنندگان این فن‌بازار شرکت‌ها و صنعتگران داخلی، صنایع و مؤسسات مرتبط هستند.

اهداف برگزاری فن بازار نفت، گاز و پتروشیمی در پایتخت انرژی ایران (پارس جنوبی) گستره وسیعی را شامل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به «شناسایی و معرفی شرکت‌های داخلی ارائه دهنده محصولات و خدمات فناورانه به صنایع مستقر»، «معرفی صنایع، نیازمندی‌ها و مشکلات مربوطه به شرکت‌های فناور و تولید کننده»، «شبکه‌سازی و تسهیل در تبادل بازار بین شرکت‌های فناور و تولیدکنندگان و صنعتگران» و «کشف زمینه‌های جدید جهت ورود و فعالیت شرکت‌های فناور مستعد» اشاره کرد.

«بررسی و کاوش در خصوص موضوع انتقال تکنولوژی و رسیدن به استراتژی‌های کارآمدتر و تعاملی بین شرکت‌ها و صنایع (به مثابه بازار)»، «ایجاد تصویر واضح از فرایند ورود به بازار منطقه پیش روی شرکت‌ها»، «تعامل هرچه بیشتر واحدهای پژوهشی و عملیاتی صنایع منطقه با شرکت‌های فناور»، «شبکه‌سازی بین شرکت‌های فناور، نخبگان، دانشگاه‌ها، پارک‌ها، مراکز رشد و صنایع»، «تعریف بانک اطلاعات شرکت‌کنندگان و پیگیری جهت شبکه‌سازی و بازاریابی» از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

در این رویداد فعالیت‌هایی چون «شبکه‌سازی میان شرکت‌کنندگان و صنایع»، «ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه مالکیت فکری، ثبت اختراع»، «طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی فنی»، «خدمات مربوط به سرمایه‌گذاری مشترک جهت تجاری‌سازی» صورت می‌گیرد.

همچنین «برگزاری نشست‌های تخصصی تبادل فناوری، معرفی محصولات و خدمات فناورانه»، «نشست‌های مشترک با واحدهای پژوهش و فناوری صنایع»، «نشست‌های بازرگانی و مناقصات و عقد قراردادها»، «نشست‌های B2B, B2C» و همچنین «تورهای صنعتی» از دیگر برنامه‌های جانبی این رویداد است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا