گردهمایی مهندسان فناوري اطلاعات مكاني

دبیر دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی افزود: دومين كنفرانس ملي مهندسي فناوري اطلاعات مكاني – ۲۹ دي ۱۳۹۵ توسط دانشكده مهندسي نقشه برداري دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسي با همكاري قطب علمي فناوري اطلاعات مكاني، جهت ايجاد بستري براي ارائه و تبادل نظر در رابطه با نوآوري ها و پژوهش هاي علمي در مهندسي فناوري اطلاعات مكاني برگزار می گردد.

وی در خصوص موضوعات و محورهای مطرح شده دراین کنفرانس، خاطر نشان کرد: موضوع این همایش بررسی تمامی دستاوردهای  مرتبط با مهندسی نقشه برداری ژئوماتیک،ژئودزی، فتوگرامتری  ،سنجش از راه دور و سیستم های اطلاعات مکانی است .دراین همایش جدیدترین دستارودهای علمی متخصصان دانشگاهی و صنعت در دوبخش تئوری و کاربردی ارائه میشود تا امکان تعامل بین بخش دولتی ،کاربران و بخش خصوصی با دانشگاهیان به وجود بیاید . در حقیقت هدف اصلی برگزاری این کنفرانس  تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است .

رئیس دانشکده نقشه برداری دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی  بااشاره به اینکه بسیاری از این فناوری ها به صورت بومی شده در کشور وجود دارد،گفت: در رابطه با بحث های مختلف این حوزه خروجیهای خوبی از دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی  هم از بُعد نرم افزاری و هم از بُعد خروجی سرویس یعنی به صورت داده ها وجود دارد .به عنوان مثال سیستم های ارائه شده مانند ایجاد بانک اطلاعاتی کیفی ،سیستم های هشدار دهنده تغییر شکل مبتنی بر ایستگاه های GPS و بحث استانداردهای در حوزه ژئوماتیک نیز وجود دارد.

وی در خصوص استقبال صنعت از این کنفرانس عنوان کرد: ارگانهای اصلی ومهم در بحث ژئوماتیک مانند سازمان نقشه برداری کشور ، سازمان فضایی ایران ،سازمان ثبت اسناد و جغرافیای نیروهای مسلح که قسمت اصلی این بحث هستند، به عنوان حامیان این کنفرانس حضور دارند.

دکتر عبادی در ادامه افزود: امسال از منظر کنفرانس 205مقاله دریافت شده که حدود 50مقاله به صورت شفاهی ارائه میگردد و 90مقاله به صورت پوستر در کنفرانس به نمایش گذاشته می شود.

وی در پایان افزود: یک تفاوت بسیار مهم در کنفرانس امسال نسبت به سال گذشته حضور  4استاد متبحر در زمینه مختلف از امریکا و فرانسه و آلمان در بخش های مختلف بوده که سخرانیهایی خواهند داشت که به نوعی می توان گفت کنفرانس در سطح بین المللی است.

گفتنی است، دومين كنفرانس ملي مهندسي فناوري اطلاعات مكاني – ۲۹ دي ۱۳۹۵ توسط دانشكده مهندسي نقشه برداري دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسي با همكاري قطب علمي فناوري اطلاعات مكاني به همراه کارگاه های آموزشی برگزار می گردد.

 

گفتگو: فرگل غفاری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا