مایکروسافت دنیای هوش مصنوعی را متحول می‌کند

 به گزارش ایرنا از سی نت، آموزش عمیق رویکردی برای ایجاد هوش مصنوعی است که در طول پنج سال گذشته دستاوردهای دوراز انتظاری را به همراه داشته است. مایکروسافت اخیرا اهداف جدیدی را در زمینه تشخیص صدا و تصویر با استفاده از تکنیک‌های یادگیری تعریف کرده است و تملک این استارت‌آپ جدید که Maluuba نام دارد، زمینه را برای جهش بزرگی در زمینه خواندن و نوشتن ماشین‌ها فراهم می‌کند. این استارت‌آپ در سال 2016 میلادی یک سیستم هوش مصنوعی توسعه داده است که توانایی خواندن و نوشتن متن را با ظرفیتی نزدیک به مغز انسان دارد و از تمام سیستم‌های مشابه که تاکنون توسط گوگل و فیسبوک معرفی شده‌اند، پیشی گرفته است.

مایکروسافت همزمان با خرید Maluuba رابطه خود را با شرکت Yoshua Bengio که یکی از بنیان‌گذاران آموزش عمیق محسوب می‌شود و پیش از این مشاور Maluuba بوده، توسعه داده است. از این پس Yoshua Bengio به عنوان مشاور بخش هوش مصنوعی مایکروسافت با این شرکت همکاری خواهد کرد.
این سیستم قابلیت یکپارچگی با Cortana، دستیار دیجیتالی مایکروسافت را دارد. چنین سیستمی می‌تواند ایمیل‌های دریافتی و اطلاعات مهم هریک از ایمیل‌ها را به سادگی تشخیص دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا