اعلام شرایط پذیرش فیلم‌های 60 ثانیه‌ای مسابقه دانش‌آموزی نور

به گزارش ایسنا،  انجام کارگروهی در سنین دانش‌آموزی موجب می‌شود که آنها با مشکلاتی که در بزرگسالی بر سر راه زندگی اجتماعی آنها قرار می‌گیرد، آشنا شوند ضمن آنکه آنها راه‌های مقابله و برطرف کردن مشکلات را خواهند ‌آموخت. از این رو کارگروهی در بین دانش آموزان تمرینی کوچک برای رسیدن به زندگی اجتماعی بهتراست.

درجریان کارگروهی، دانش‌آموزان علاوه بر تجربه اندوزی در تقسیم کار و مسوولیت، تجربیاتی هم در زمینه مدیریت و سازمان‌دهی فعالیت‌ها به دست می‌آورند و هم باعث ایجاد یادگیری عمیق‌تر و ماندگارتر در آنها خواهد ‌شد.

اعتقاد کارشناسان بر این است که بهره گیری از روش‌های یادگیری مشارکتی دو دشواری «افت پیشرفت تحصیلی» و «کاهش گوشه گیری و از خود بیگانگی» را از بین می‌برد؛چراکه در کار مشارکتی اعتماد به نفس دانش آموزان بالا رفته و ارتباط میان فردی بهتری برقرارمی کنند.

علاوه بر اینها دانش آموزان زمانی که در گروه همسالان خود قرار می‌گیرند و به فعالیتی یکسان می‌پردازند، ناخود آگاه حس رقابتشان برانگیخته می‌شود و فعالیت بیشتر و بهتری انجام می دهند ، در نتیجه همه بچه‌ها برای آنکه از دیگران عقب نمانند، تلاش خود را افزایش خواهند داد.

یکی ازروش‌هایی که می‌توان از آن برای ترغیب دانش آموزان برای انجام کار گروهی استفاده کرد، برگزاری مسابقات گروهی درون کلاسی، درون مدرسه‌ای و یا برون مدرسه‌ای است  که هر چه این مسابقه بزرگتر باشد گروه‌های دانش آموزی بیشتری را درگیر خواهد کرد و طیف گسترده‌تری از دانش‌آموزان از مزایای کارگروهی بهره مند خواهند شد.

در این راستا دبیرخانه جایزه مصطفی(ص)، مسابقه علمی با عنوان، مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت ابن هیثم، برگزار کرده است.

این مسابقه در زمینه «نور» و در قالب فیلم‌های 60 ثانیه‌ای بود که در پایان این مسابقه از 200 اثر برگزیده تقدیر شد.

درسال جاری نیز مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت «پروفسور جکی یینگ» از سوی دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) برگزار شده است که در این مسابقه گروه‌های علمی دانش‌آموزی با دانش علمی خود در زمینه‌هایی چون فیزیک، شیمی و زیست شناسی، ریاضیات، نجوم و یا ترکیبی از علوم مختلف از آزمایشی که طراحی کرده‌اند، فیلم گرفته و برای دبیرخانه این مسابقه ارسال می‌کنند.

بر اساس اعلام این دبیرخانه، فیلم‌ها باید ۶۱ ثانیه‌ای باشد، در غیر این صورت از فرآیند داوری حذف خواهند شد. علاوه بر فیلم تهیه ‌شده به ‌عنوان محصول اصلی، ارسال چند تصویر یا یک مستند (حداکثر یک دقیقه) از پشت ‌صحنه آزمایش‌های انجام ‌شده (ابزار و فعالیت گروه و موارد جالب) که اعضای گروه هم در آنها حضور داشته باشند، الزامی است.

تعداد فیلم آزمایش‌های علمی که توسط هر گروه ارسال می‌شود، محدودیت ندارد؛ ولی فیلم‌های ارسالی باید به صورت مستند تهیه شود و فیلم‌هایی که به صورت انیمیشن، موشن‌گرافی، اینفوگرافی و غیره باشند، پذیرفته نخواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا