خداحافظی با یاهو

نام یاهو برای بسیاری ز ایرانیان یادآور روزهای نخست ورود اینترنت به ایران است. سرویس پست الکترونیک این شرکت که در روزهای نخست همه‌گیر شدن اینترنت در ایران برای بسیاری فرصت نخستین تجربه فرستادن ای‌میل را فراهم کرد. بعدها سرویس مکالمه نوشتاری یا چت این شرکت به نام یاهومسنجر روزهای طلایی مشهورترین سایت آن روزها را رقم زد. موتور جستجوی یاهو ها تا مدتها یکی از بهترین‌های موجود بود. اما ظهور گوگل و دیگر سایت‌های مشابه و اشتباه‌های مدیریتی آن روزهای طلایی را به پایان رساندند و یاهو در سراشیبی افتاد. حالا آخرین مترهای سقوط در حال طی شدن هستند و با فروش یاهو به شرکت ورایزون افسانه یاهو برای همیشه تمام خواهد شد.

به گزارش سیناپرس و به نقل از خبرگزاری مهر؛ شرکت مخابراتی وریزون بعد از طی فراز و نشیب هایی قصد دارد یاهو را با پرداخت ۴.۸ میلیارد دلار خریداری کند و بخش های فروخته نشده یاهو نیز Altaba Inc نام می گیرد.با تغییر نام یاهو به آلتابا هیات مدیره جدید ۵ نفره آن را هدایت خواهند کرد. اسامی این اعضا عبارت خواهد بود از تور براهام، اریک برانت، کاترین فریدمن، توماس مک نری و جفری اسمیت.این افراد پس از فروش یاهو به وریزون آلتابای تازه شکل گرفته را هدایت می کنند و اریک برانت ریاست هیات مدیره آن را بر عهده خواهد داشت.

 

مریسا میر مدیر عامل فعلی یاهو در هیات مدیره جدید حضور نخواهد داشت و اعضای هیات مدیره فعلی نیز آن را ترک خواهند کرد.انتظار می رود فرایند خرید یاهو توسط وریزون در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ تکمیل شود. وریزون علاوه بر خرید یاهو، سهام آن در شرکت علی بابا، یاهوی ژاپن و چند مجموعه دیگر را خریداری می کند.یاهو در ماه های اخیر با افشای هک شدن اطلاعات کاربران بیش از یک میلیارد حساب کاربری پست الکترونیک اش و همین طور برملا شدن همکاری این شرکت با آژانس امنیت ملی آمریکا بسیار بدنام شده بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا