حمایت از پژوهشگران از اولویت‌های وزارت علوم

در مراسم افتتاحیه این اجلاس، دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در سخنانی اظهار داشت: این اجلاس بسیار مهم و ارزشمند در آستانه ابلاغ برنامه ششم توسعه کشور برگزار می‌شود تا بتوانیم برنامه‌های آتی خود را تدوین کرده و جمع‌بندی از عملکرد سه سال اخیر داشته باشیم.

دکتر احمدی افزود: طی چند سال اخیر سعی شده ریل گذاری برای هدایت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و تبدیل شدن به دانشگاه‌های مبتنی برنوآوری و اثرگذاری شکل بگیرد و تلاش شده تعامل بیشتری با شرکت‌های دانش بنیان، توسعه ارتباط با صنعت و مراکز رشد در دانشگاه‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش ‎‌ها و هدف گرا بودن آنها در اولویت وزارت علوم است، افزود: تشویق دانشگاهیان به انجام تحقیق و پژوهش در زمینه علم و صنعت و حمایت از پژوهشگران نیز از اولویت‌های وزارت علوم است.

بر اساس این گزارش، پنجاهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری به مدت دو روز در دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

ارائه سخنرانی در زمینه راهکارهای ارتقای جایگاه مدیریت پژوهش و فناوری کشور، تقویت جایگاه شورای عالی عتف برای هدایت علم، پژوهش و فناوری کشور، مأموریت‌گرایی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی از دیگر بخش‌های این نشست است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا