لشگری از پهپادها بدون برخورد هوایی به پرواز درآمدند

به گزارش مهر به نقل از واشنگتن پست، وزارت دفاع آمریکا برای اولین بار موفق به هدایت و پرواز همزمان ۱۰۳ پهپاد کوچک در کنار هم، برفراز دریاچه ای در کالیفرنیا شده است.هدایت این تعداد پهپاد مستلزم استفاده از فناوری هوش مصنوعی پیشرفته ای است، زیرا مجموعه ای از تصمیمات جمعی برای رساندن پهپادها به مقصد، انجام وظایف محوله و جلوگیری از برخورد آنها باید اتخاذ شود.

پرواز موفق همزمان این تعداد پهپاد گام مهمی در جهت گسترش کاربرد نظامی پهپادها محسوب می شود. آزمایش مذکور در ماه اکتبر صورت گرفته و پنتاگون بعد از گذشت چهار ماه موضوع را علنی کرده است.

برای اجرای این آزمایش سه جنگنده F/A-۱۸ به پرواز درآمده و در حین پرواز آنها ۱۰۳ پهپاد کنترل از راه دور کوچک که به Perdix شهرت دارند از جنگنده ها خارج شده و وظایف محوله را انجام داده اند.

Perdix پهپادی ارزان قیمت، سبک وزن و نسبتا ساده است که ساخت آن با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ممکن است. از این پرنده ها برای انجام عملیات شناسایی در ارتفاع کم و انجام برخی ماموریت های دیگر استفاده می شود. این پهپاد اولین بار توسط دانشجویان رشته های مختلف مهندسی در دانشگاه ام آی تی ساخته شده است.

به این پهپادها دستور داده شد تا یک فرودگاه دشمن را مورد کنترل و بررسی قرار دهند و آنان توانستند ضمن ارتباط با یکدیگر و همین طور مرکز فرماندهی انجام این وظیفه را به اتمام برسانند. با توجه به پیچیدگی وظیفه محوله، Perdix ها از قبل برای انجام این کار برنامه ریزی نشدند و در حین پرواز به تقسیم وظیفه پرداختند و اقدامات دستور داده شده را انجام دادند.

Perdix که اولین بار در سال ۲۰۱۴ با پرتاب از داخل یک جنگنده اف – ۱۶ مورد استفاده نظامی قرار گرفت، قابلیت حمل و پرتاب بمب های کوچک را هم دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا