آیت الله هاشمی برای دوام انقلاب سختی های بسیاری متحمل شد

معصومه ابتکار امروز سه شنبه در حاشیه آیین تشییع پیکر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران در گفت و گو با ایرنا افزود: ایشان برای پایداری انقلاب اسلامی در مقابل برخی از جریان های سیاسی صبر و بردباری بیشتری از خود نشان داد.
وی بزرگواری وعزت نفس را از مهمترین ویژگی های شخصیتی آن مرحوم دانست و گفت: ایشان همواره به دنبال انسجام ملی و وحدت جریان های سیاسی کشور بود تا آینده ای روشن را برای مردم و کشور رقم بزنند.
وی گفت: حضور گسترده مردم در مراسم نشان می دهد که به ایشان بسیار علاقه مند بودند و نقش ایشان را پایداری و ادامه راه انقلاب بسیار تعیین کننده می دانستند.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر نوزدهم دی ماه در سن 82 سالگی و به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش به ملکوت اعلی پیوست.
وی که از مبارزان برجسته انقلاب در زمان طاغوت بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اعضای شورای انقلاب فعالیت های خود را در صحنه اجرایی کشور کلید زد.
نمایندگی مردم در مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضور در کسوت رییس مجلس شورای اسلامی، رییس جمهوری، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان رهبری و همچنین حضور در مجلس خبرگان قانون اساسی از جمله سوابق اجرایی یار دیرین امام و رهبری در چهار دهه اخیر است.
وی در دوران جنگ تحمیلی و همزمان با عهده دار بودن ریاست مجلس شورای اسلامی، نماینده امام در شورای عالی دفاع بود و در ماه های پایانی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، جانشین فرمانده کل قوا شد.
آخرین حضور سیاسی وی، در انتخابات سال گذشته مجلس خبرگان رهبری رقم خود که توانست با اکثریت آرا و به عنوان نفر نخست، نمایندگی مردم تهران را در این مجلس بر عهده بگیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا