دزدی در CES

در حالی‌که نمایگشاه CES به روز  پایانی‌اش نزدیک شده است، اخبار فن‌آوری‌های به نمایش درآمده در این نمایگشاه هنوز سرخط خبرها را تشکیل می‌دهند.مثلا رازر ( تولید کننده لپتاپ‌های بازی ) بعد از معرفی دو نمونه لپ‌تاپ بازی که یکی از آن‌ها برنده جایزه بهترین‌های CES شد، هفته موفقی داشت. اما ناگهان ورق برگشت و خبرهای دیگری این کمپانی موفق را بر صدر اخبار نشاند. مدیر عامل رازر «مین لیان تانگ»تایید کرده است که دو عدد از نمونه‌های اولیه این شرکت ار غرفه‌شان در آخرین روز نمایشگاه به سرقت رفته است. تان گفته است :« ما در حال حاضر شکایت کرده و در حال همکاری با مدیریت نمایشگاه و نیروهای پلیس برای حل این مسئله هستیم». مشخص نیست که چه محصولی از این نمایشگاه به سرقت رفته است، اما رازر در این نمایشگاه بیشتر روی یک پروژکتور رنگی جدید و لپ‌تاپی با 3 نمایشگر مانور داده بود.

رازر نخستین بار نیست که قربانی سرقت تولیدات جدیدش می‌شود. در سال 2011 هم دو لپ‌تاپ آزمایشی جدید این شرکت از آزمایشگاه تحقیق و توسعه این شرکت در سان فرانسیسکو دزدیده شدند. تان جاسوسی و دزدی تکنولوژی را رد نکرده است و این احتمال وجود دارد که این دزدی با برنامه‌ریزی و با هدف کپی کردن از محصولات جدید رازر انجام شده باشد.

دزدی فن‌آوری در جهان سابقه‌ای طولانی دارد، اما معمولا به شکل دزدی نقشه و طرح رخ داده است و یا این‌که در سال‌های اخیر بیشتر از از طریق مجازی صورت گرفته است. اما این‌که یک کمپانی رقیب یا حتی بی نام و نشان ریسک دزدی یک نمونه اولیه از نمایشگاهی را که به شدت از آن مراقبت می‌شود، به جان بخرد، اتفاقی نیست که هر روز در دنیای تکنولوژی رخ دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا