انعقاد قرارداد همکاری 60 میلیارد ریالی صاحبان ایده با صنعتگران

به گزارش ایسنا، اکبر قنبر پور در مراسم پنجمین فستیوال نوآوری‌های صنعت مواد غذایی با اشاره به راه اندازی بازار دارایی فکری افزود: این بازار با هدف تبادل و تجاری سازی مصادیق مالکیت فکری از جمله اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری با انعقاد تفاهم نامه‌ای میان سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و پارک فناوری پردیس از خرداد 93 راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته بیش از 160 اختراع روی تابلوی بازار بورس عرضه شد و 5 دارایی فکری نیز تبادل شده است.

قنبرپور از انعقاد 3 قرارداد همکاری در فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی خبر داد و یادآور شد: به این ترتیب جمع قراردادهای منعقد شده به 7 قرارداد و حجم ریالی آن بالغ بر 60 میلیارد ریال می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه‌های مرکز فن بازار گفت: بنا داریم ششمین فستیوال بازار دارایی فکری را در حوزه صنعت پلیمر و پتروشیمی در بهمن ماه برگزار کنیم.

رئیس فن بازار ملی ایران با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران، اظهار کرد: تسهیلاتی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای خریداران طرح‌هایی که در فستیوال‌های صنایع مختلف ارائه می‌شوند در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 8 هزار محصول دانش بنیان در کشور تایید شده است، خاطر نشان کرد: امید است این بازار دارایی فکری ضمن کمک به تامین بخشی از نوآوری‌ها و فناوری‌های مورد نیاز صنایع کشور و توسعه رقابت پذیری آنها رشد تجاری سازی دستاوردهای مخترعان، نخبگان و کارآفرینان کشور را فراهم کند.

در این مراسم همچنین علیرضا دلیری معاون توسعه ومدیریت منایع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش و ایده را دو محور تحول در کشور دانست و افزود: در حال حاضر سرمایه گذاری فیزیکی کمتر اتفاق می‌افتد و بیشتر سرمایه گذاری‌ها بر روی دانش، ایده و فکر است و این امر با از سوی اساتید دانشگاه‌ها و مخترعین پیگیری می‌شود.

دلیری اظهار کرد: اکنون فضای جامعه به سمتی در حال حرکت است که سرمایه گذاران به مخترعان و دانشگاه‌ها اعتماد می‌کنند و با برگزاری فستیوال‌های بازار دارایی فکری به کمک فن بازار ملی ایران توانسته‌ایم میان صنعتگر و مخترعین ارتباط منسجمی ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایده پردازی در کشور ارتقا پیدا کرده است، ادامه داد: وجود استارتاپ‌ها در دانشگاه‌ها مصداق این امر است به گونه‌ای که صنعتگران می‌توانند نیازهای محصولی خود را به استارتاپ‌ها اعلام کنند تا با کمک آنها درصدد رفع نیازهای صنعتی کشور باشیم.

معاون توسعه ومدیریت منایع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به شکل گیری کسب و کارهای نوین درحوزه فناوری ارتباطات، تاکید کرد: در حال حاضر مردم به دنبال آسایش و راحتی هستند و از این نوع خدمات استقبال می‌کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا