پرتاب راکت فالکون 9 به مدت 5 روز به تعویق افتاد

 به گزارش ایرنا از اسپیس، قرار بود پرتاب این راکت راس ساعت 10 و 22 دقیقه صبح امروز به وقت محلی، از پایگاه فضایی وندربرگ واقع در کالیفرنیا انجام شود.شرکت SpaceX در توییتر در این باره نوشت: «به دلیل بارندگی و وزش بادهای شدید در وندربرگ، برنامه پرتاب راکت تغییر کرد. به دلیل برنامه فشرده پایگاه هوایی، تاریخ 14 ژانویه نزدیک ترین تاریخ ممکن برای پرتاب راکت است.»

قرار است این شرکت راس ساعت 9 و 45 دقیقه صبح 14 ژانویه راکت را پرتاب کند و برای اطمینان از اجرایی شدن پرتاب، زمان دیگری را برای روز 15 ژانویه نیز رزرو کرده است. قرار است راکت Falcon 9 ده ماهواره ارتباطی شرکت Iridium را به مدار ببرد.
سازمان هوانوردی آمریکا روز جمعه گذشته مجوز حمل و نقل فضایی شرکت SpaceX را تمدید کرد. پرتاب‌های این شرکت از اول سپتامبر سال گذشته، در پی انفجار سهمگین یکی از راکت‌های آن در هنگام اجرای آزمایشات قبل از پرتاب در پایگاه هوایی Cape Canaveral متوقف شد. این انفجار منجر به تخریب تجهیزات پرتاب ماهواره متعلق به شرکت فیسبوک به ارزش 95 میلیون دلار شد.
شرکت SpaceX در دوم ژانویه و پس از یک دوره چهارماهه بازرسی، اعلام کرد علت انفجار وجود اختلال در عملکرد تانک‌هایی بوده است که هلیوم را به شکل گاز نگهداری می‌کردند. این شرکت قصد دارد ساختار تانکرهای مذکور را اصلاح کند تا گازها را در دمای بالاتری نگهداری کنند.
شرکت SpaceX‌ امیدوار است بتواند در تاریخ 26 ژانویه یک راکت دیگر را از ایستگاه فضایی کندی به فضا پرتاب کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا