برترین‌های CES

 نمایشگاه CES هرسال عرصه رقابت و رونمایی از جدید‌ترین دست‌آور‌های صنعت آی‌تی  و فن‌آوری است. امسال هم در ابتدای سل 2017 نمایشگاه CES در لاس وگاس با شکوه هرچه بیشتر برگزار شد و کشورها و شرکت‌های مختلف مهم‌ترین ابداعاتشان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند. در این میان برخی نواوری‌ها و ابداعات به اندازه‌ای چشم‌گیرند که همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها به آن‌ها می‌پردازند. در ادامه نگاهی می‌کنیم به چند فن‌آوری جدید و مشهور نمایشگاه امسال.

به گزارش سیناپرس و به نقل از ایرنا، نمایشگاه فناوری CES به عنوان یک نمایشگاه فناوری بزرگ هر سال به طور رسمی پنجم تا هشتم ژانویه (16 تا 19 دی) برگزار می شود. در ادامه برخی از مهمترین فناوری های رونمایی شده در این نمایشگاه را معرفی می کنیم.

 

برترین تراشه CES 2017

تراشه Snapdragon 835 محصول شرکت Qualcomm در ماه نوامبر سال میلادی گذشته معرفی شد. اما در نمایشگاه CES 2017 نمونه‌ای از واقعیت مجازی که توسط این تراشه ساخته می‌شود، نظر همه را به خود جلب کرد. با وجود این که هیچ‌کدام از شرکت‌کنندگان نمایشگاه CES با این شرکت اعلام همکاری نکردند، این تراشه به تنهایی، فناوری قابل توجهی محسوب می‌شود؛ زیرا اولین پردازنده‌ای است که با فناوری 10 نانومتر به تولید انبوه رسیده و کارآیی و بازده بسیار بالایی دارد.

 

رونمایی از اولین اتومبیل اندرویدی جهان

اولین اتومبیل اندرویدی که حاصل همکاری کارخانه اتومبیل‌سازی کرایسلر و شرکت گوگل است، در نمایشگاه CES 2017 رونمایی شد. این سیستم ‌عامل نسخه به‌روز شده سیستم‌ عامل خودرو به همراه ابزار Google Assistant و برخی از نرم‌افزارهای اصلی گوگل است. این سیستم‌ عامل نشان دهنده نمونه واقعی یک اتومبیل اندروید است و تجربه استفاده از این سیستم‌ عامل نشان می‌دهد که مرزی برای توسعه کاربردهای آن وجود ندارد. با وجود این هنوز آینده همکاری دو شرکت مشخص نیست.

 

رونمایی از Chromebook Flip

شرکت ایسوس Asus در نمایشگاه CES 2017 از کتابخوان Chromebook Flip رونمایی کرد. این ابزار محصول جدیدی از سری Flip‌ است که محبوبیت بالایی بین کاربران دارد. با وجود این که Chromebook Flip از مدل‌های قبلی به میزان قابل توجهی گران‌تر است، اما عملکردهایی را در اختیار می‌گذارد که قیمت آن را کاملا توجیه می‌کنند. این کتابخوان یک نمایشگر 12.5 اینچی در اختیار کاربر می‌گذارد و به یک پردازنده 3 یا 7 نانومتری اینتل، فناوری WiFi، صفحه‌کلید نوری، 4 یا 8 گیگابایت رم و دو پورت USB مجهز است. همچنین طراحی مدرن آن امکان استفاده از نمایشگر لمسی دستگاه ‌را بسیار ساده‌تر از ابزار مشابه کرده است. ساده‌ترین مدل این کتابخوان با 4 گیگابایت حافظه رم به قیمت 499 دلار عرضه شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا