عرضه بیش از ۱۶۰ اختراع روی تابلوی بازار بورس کشور

 اکبر قنبرپور، رئیس فن بازار ملی ایران امروز در مراسم برگزاری فستیوال نوآوری های صنعت مواد غذایی که در انیستیو تحقیقات و صنایع غذایی کشور برگزار شد اظهار داشت: بازار دارایی فکری با هدف تبادل و تجاری سازی مصادیق مالکیت فکری از جمله اختراعات، طرح های صنعتی، علائم تجاری و … با  انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و پارک فناوری پردیس از خرداد ۹۳ راه اندازی شد.

وی افزود: در سال های گذشته بیش از ۱۶۰ اختراع روی تابلوی بازار بورس عرضه شدند و پنج دارای فکری نیز تبادل شده است.

قنبرپور اظهار داشت: با انعقاد سه قرارداد دیگر در فستیوال نوآوری های تجهیزات پزشکی جمع قراردادهای منعقد شده به هفت قرارداد و حجم ریالی آن بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال شده است.

وی با اشاره به ششمین فستیوال بازار دارایی فکری اظهار داشت: بنا داریم فستیوال حوزه صنعت پلیمر و پتروشیمی را در بهمن ماه برگزار کنیم.

رئیس فن بازار ملی ایران تصریح کرد: از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلاتی برای خریداران طرح هایی که در فستیوال های صنایع مختلف برگزار می شود در نظر گرفته است.

قنبرپور افزود: نوآوری های منتخب هر یک در مدت زمان ۱۵ دقیقه ای طرح خود را به سرمایه گذاران و صنعتگران حوزه تخصصی فستیوال ارائه می کنند تا در نهایت یک سرمایه گذار در راستای تجاری سازی آن نوآوری گام بردارد.

وی بیان کرد: امید است این بازار دارایی فکری ضمن کمک به تامین بخشی از نوآوری ها و فناوری های مورد نیاز صنایع کشور و توسعه رقابت پذیری آنها رشد تجاری سازی دستاوردهای مخترعان، نخبگان و کارآفرینان کشور را موجب شود.

رئیس فن بازار ملی ایران افزود: در حال حاضر فستیوال نوآوری های صنعت مواد غذایی به عنوان پنجمین فستیوال برگزار شد تا این ۱۰ اختراع مورد تایید سرمایه گذاران و صنعتگران قرار گیرد تا به مرحله تجاری سازی برسند.

وی با بیان اینکه چهارمین فستیوال نوآوری های تجهیزات پزشکی در تابستان امسال برگزار شد، گفت: امروز در این رویداد سه قرارداد بین مخترعان و سرمایه گذاران فستیوال تجهیزات پزشکی منعقد می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا