تحقیق در مورد پارازیت کلید خورد

همه چیز از اظهارات معاون وزیر بهداشت رضا ملک زاده در شیراز شروع شد که خبر از مرگبار بودن پارازیت‌های داد که برای اخلال در شبکه‌های ماهواره‌ای ارسال می‌شوند. کمی بعد وزیر بهداشت که به این اظهارت واکنش نشان داد و گفت مدارک کافی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. سیناپرس در گزارشی این اظهارات و واکنش‌ها را بررسی کرد. بعد از آن گزارشی منتشر شد که طی آن محققان با سابقه به سخنان وزیر بهداشت واکنش نشان داده و گفته بودند که نبود مدرک بهانه‌ است و تحقیقات موثق بین‌المللی و داخلی زیادی مضر بودن این امواج را نشان داده‌اند. سیناپرس این گزارش را هم منتشر کرد.  حالا اما دوباره ماجرا به شیراز برگشته است و مشاور استاندار فارس گفته است که دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی این شهر را مسئول فوری برسی پارازیت‌ها کرده و نتایج این بررسی‌ها را به اطلاع عمومی خواهد رساند.

به گزارش سیناپرس و به نقل ایرنا دکتر سید آیت الله رزمجو روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح موضوع پارازیت ها در فضای مجازی افزود: «هرچند موضوع پارازیت ها تنها خاص استان فارس نیست اما از آغاز طرح این بحث در شبکه های اجتماعی، موضوع در دستور کار بررسی شورای تامین استان قرار گرفت». وی اظهار کرد: «در ادامه پیگیری ها، این موضوع روز شنبه در جلسه ای با حضور استادان برجسته بخش های فیزیک و دانشکده علوم دانشگاه شیراز و متخصصان صاحبنظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استانداری فارس بررسی شد».

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس گفت: «در این جلسه که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس برگزار شد، مقرر شد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تجهیزات مورد نیاز را در اختیار تیم های تحقیق دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز قرار دهد و در صورت نیاز، از تجهیزات سازمان انرژی اتمی برای تکمیل تحقیقات بهره گرفته شود». رزمجو گفت: «متخصصان دانشگاه شیراز درباره میزان پراکنش امواج در فضای شهر شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره تاثیر پارازیت بر سلامت مردم تحقیق خواهند کرد و نتایج این تحقیقات را در فاصله زمانی کوتاهی در اختیار مردم خواهند گذاشت».

مشاور استاندار فارس گفت: «باید به 2 دانشگاه معتبر استان در سطح ملی و بین المللی اعتماد کرد تا متخصصان این دانشگاه ها، مطالعات میدانی را در ارتباط با پارازیت ها و در زمان های مختلف شبانه روز انجام دهند».وی اظهار کرد: «مردم باید در این زمینه آرامش خود را حفظ کنند و به محققان دانشگاهی اجازه دهند که به دور از جانبداری و هیاهوی تبلیغاتی، نتایج بررسی های خود را در اختیار افکار عمومی قرار دهند».رزمجو گفت: «اگر نتایج این تحقیقات مبنی بر این باشد که نهادهایی دستگاه های ارسال پارازیت نصب کرده اند، صیانت از سلامت مردم در دستور کار معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس قرار گیرد».وی ادامه داد: «در جلسه روز شنبه با متخصصان دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز، هیچ یک از متخصصان این دانشگاه ها درباره مضر بودن یا نبودن امواج پارازیت بر سلامتی مردم دیدگاه علمی ثابت شده ای نداشتند و البته تاکید داشتند که امواج وسایلی مایکروویو، وای فای و گوشی های تلفن همراه بر سلامتی افراد مضر هستند و در زمینه پارازیت ها باید تحقیق علمی صورت گیرد». مشاور استاندار فارس گفت: «استانداری فارس پیش از این سه نامه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران ارسال کرده و پیگیری های مورد نیاز را داشته است و علت آن که این پیگیری ها رسانه ای نشده بود، این بود که می خواستیم بدون هیاهو و در فضای آرام، پیگیری ها دنبال شود».

رزمجو با ابراز تاسف از قضاوت درباره عملکرد استانداری فارس در فضای مجازی، این موضوع را ناشی از کم اطلاعی از عزم استانداری و اقدام های صورت گرفته در موضوع پارازیت ها دانست و گفت: استاندار فارس در این استان به شجاعت و صداقت و اعتقاد به حاکمیت قانون شناخته شده است و در موضوع پارازیت ها نیز از حقوق مردم دفاع خواهد کرد. وی با اشاره به ماده 33 منشور حقوق شهروندی گفت: «در این منشور که با همت دولت تدبیر و امید تدوین شده است، هرگونه پارازیت، فیلترینگ، کاهش سرعت یا قطع شبکه ممنوع اعلام شده است و از این رو، این دولت و مقام های ارشد دولت در استان ها مصمم به اجرای این منشور و صیانت از حقوق مردم هستند». چندی پیش پیام هایی مبنی بر اینکه امواج و پارازیت ها بر سلامت مردم شیراز اثر گذاشته و موجب افزایش سرطان ها و اختلال در کار تلفن های همراه شده است در فضای مجازی منتشر شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا