از عصای هوشمند تا سمعک اینترنتی

 شرکت فایت که از سال 1909  به ساخت عصا برای افراد پیر و یا کسانی که به دلیلی ناتوانی دارند، مشغول است، حالا نسل بعدی عصا ها را معرفی کرده است. این عصا حرکات استفاده کنندگانش را پایش می‌کند و در صورت بروز خطر از جمله سقوط به پرستاران و افراد خانواده اطلاع رسانی می‌کند. این عصاها همچنین با وسیله یک نرم‌افزار به تدریج حرکات صاحبش را یاد گرفته و در صورتی که این عادات و حرکات به نحو چشمگیری تغییر کند، وابستگان و پرستاران را قبل از وقوع حادثه باخبر خواهد کرد.

این عصا که در حال حاضرتنها یک نمونه است در شش ماه آینده وارد بازار خواهد شد و حضور تکنولوژی در زندگی افراد مسن را پر رنگ‌تر خواهد کرد. این عصا که در نمایشگاه CES 2017 در لاس وگاس به نمایش درآمده است، نوید بخش رخدادی است که از حرکت تکنولوژی برای برطرف کردن نیازهای افراد مسن خبر می‌دهد.

با توجه به پیر شدن جعیت در کشورهای توسعه یافته پیش‌بینی می‌شود که بازار چنین محصولاتی بسیار پرطرفدار و پر رونق باشند. این عصا به تعداد زیادی از گجت‌ها که برای افراد پیر طراحی شده‌اند، حفت می‌شود، که شال نخستین سمعک قابل اتصال به اینترنت در جهان است که به وسیله آیفون قابل کنترل خواهد بود. این سمعک که به وسیله شرکت اتیکون ساخته شده‌ است، می‌تواند با دستگاه‌های هوشمند مثل زنگ در و سنسور دود ارتباط برقرار کرده و در مکان‌های پر سر و صدا برای شنیدن بهتر صداها از چندین اسپیکر استفاده خواهد کرد. دومین نمونه از این سمعک‌ها که هالو نام دارد را می‌توان با استفاده از یک اپ روی آیفون برای پخش موسیقی تنظیم صدا و جواب دادن به تلفن‌ها استفاده کرد.

همچنین در نمایشگاه CES رباتی معرفی شده است که می‌تواند همنشین افراد مسن بوده و در حضور آنها به وسیله سنسورهایش تنفس، ریتم ضربان قلب و الگوی خواب و استرس این افراد را پایش کند.  این روند بخشی از جریانی است که استفاده از این تکنولوژی‌ها را برای سلامتی و زندگی بهتر دنبال می‌کند. این جریان شامل ابزارهای برای سنجش بینایی در خانه با استفاده از تلفن هوشمند، ملافه‌هایی که از خر وپف جلوگیری می‌کنند و نوارهایی برای پا که با استفاده از شبیه سازی عصبی دردهای مزمن مثل آرتروز را کم خواهند کرد.

همچنین در این نمایشگاه دستگاه‌های ایمنی برای موتورسوران وجود دارد که در صورت تصادف اورژانس را با خبر می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا