پارچه ای که از شناسایی چهره افراد جلوگیری می کند

 به گزارش ایرنا از روزنامه گاردین، استفاده از نرم افزار تشخیص چهره برای مقاصد تجاری بیش از پیش رایج می شود و از آنجا که 'آمازون' چهره های افراد را در فروشگاه خود اسکن می کند و فیس بوک نیز به جستجوی تصاویر کاربران برای افزودن تگ (برچسب) به آنها می پردازد، افرادی که نگران حریم خصوصی خود در فضای مجازی هستند، در پی یافتن راهکارهایی برآمده اند.

'ادام هاروی' یک فناور ساکن برلین قصد دارد که با ارائه هزاران نشانه اشتباه، بر سیستم های شناسایی چهره غلبه کند و آنها را به اشتباه اندازد تا نتوانند چهره های واقعی را تشخیص دهند.
وی گفت که قصد دارد با استفاده از یک راهکار جدید و تولید منسوجاتی به نام Hyperface، با گسترش به کارگیری فناوری تشخیص چهره مقابله کند.
پروژه Hyperface شامل الگوهای چاپی روی لباس و یا پارچه می شود که به صورت چشم، دهان و سایر ویژگی های چهره نمایان می شوند و رایانه آنها را به عنوان یک چهره تلقی می کند.
محصول نهایی که جزییات بیشتر درباره آن به زودی اعلام می شود، قابل پوشیدن و یا پوشاندن بخشی خاص از بدن و یا چهره است.
این اولین بار نیست که هاروی برای به اشتباه انداختن نرم افزار شناسایی چهره تلاش کرده است. وی در پروژه دیگری نیز به نام CV Dazzle تلاش کرد که یک اثر هنری از آرایش چهره و مو درست کند که باعث شود دستگاه ها نتوانند یک چهره را تشخیص دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا