پیشی گرفتن انویدیا از اینتل در افتتاحیه نمایشگاه لاس‌وگاس ۲۰۱۷

به گزارش خبرآنلاین،انویدیا در افتتاحیه نمایشگاه لاس‌وگاس گوی سبقت را از اینتل ربود. این در حالی است که به‌طور سنتی اینتل با محصولات جدید استارت نمایشگاه CES را می‌زد.انویدیا / Nvidia با افزایش ۲۳۰ درصدی ارزش سهامش در سال ۲۰۱۶ به‌سوی هوش مصنوعی و اپلیکیشن‌های مرتبط با پردازنده گرافیکی در دیتاسنترها و خودروها رفته است. از سوی دیگر رشد چشم‌گیر انویدیا در بازار گیم نیز قابل‌توجه است.

امسال انویدیا افتتاحیه را از اینتل ربود و «جن-هسون هوآنگ» مدیر اجرایی انویدیا رهبری به‌سوی سه حوزه هوش مصنوعی، خودروهای خودران و ویدئو گیم را هدف نهایی کمپانی خود اعلام کرد.

اولین حرکت توسعه «گیم کلود» است که مدنظر مدیران انویدیا است تا کاربران به‌جای اجرای گیم روی هارد رایانه خود، روی کلود آن را به اجرا بگذارند.

ممکن است عاشقان گیم نتوانند پی‌.سی‌ گران و موردعلاقه خود را به‌صورت دست‌ساز تهیه کنند و به همین خاطر انویدیا با سرویس کلود گیم می‌خواهد آرزوی آنها را برآورده کند.
هوانگ می‌گوید میلیون‌ها کاربر قدیمی مک و پی‌سی هستند که همچنان در آرزوی انجام گیم سنگین هستند اما توانایی مالی محدودی دارند و ما نمی‌خواهیم مانند آمازون سرویس عظیمی برای انترپرایزها ایجاد کنیم بلکه برای گیم‌بازها می‌خواهیم این کار را انجام دهیم.

سرویس انویدیا در این زمینه GeForce Now نام دارد که کاربران به ازای هر ۲۰ ساعت بازی ۲۵ دلار می‌پردازند.محصول بعدی معرفی‌شده در لاس‌وگاس ۲۰۱۷ به نام Shield است (و لوازم جانبی Nvidia Spot) که به کمک گوگل اسیستانت رفته و اجازه سرچ به‌صورت بی‌سیم از فاصله ۲۰ فوتی را دور از اسپیکر و دستیار دیجیتال فراهم می‌سازد و با از میان بردن نویز دستور صوتی را به مقصد می‌رساند.

هوانگ گفت مارک زاکربرگ تصمیم گرفت برای خانه خود دستیار هوشمند اختصاصی به نام Jarvis بسازد اما ما می‌خواهیم برای همه کاربران آن را مهیا سازیم.
اما Drive PX آخرین محصولی بود که در لاس‌ وگاس ۲۰۱۷ توسط انویدیا رونمایی شد که ضمن شناساندن محیط اطراف برای خودروی خودران، داخل خوردو را نیز تشخیص داده و دستورات را موبه‌مو اجرا می‌کند.اگر راننده عصبانی باشد، می‌فهمد و اگر نتواند خود را کنترل کند، خودرو را به کنار جاده هدایت می‌کند تا حادثه بدی اتفاق نیفتد.
به‌هرحال امسال انویدیا نشان داد می‌تواند جا پای اینتل بگذارد و از قافله هوش مصنوعی و تراشه‌های گرافیکی و دنیای گیم عقب نماند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا