کارگاه آموزشی یک روزه نانو سیالات دانشگاه علم وفرهنگ برگزار شد

در این کارگاه آموزشی که توسط گروه مهندسی مکانیک و دپارتمان نفت و گاز دانشگاه علم وفرهنگ برگزار میشد دکتر محسن شریف پور (عضو هیات علمی دانشگاه پرتوریا و علم و فرهنگ) و دکتر رضا عزیزیان (محقق دانشگاه MIT) حضور داشتند.

دکتر شریف پور بحث نانوسیالات را زیرمجموعه ای از نانوتکنولوژی و یکی از بحث های بروز دنیا دانست و گفت: درحقیقت یک نانوسیال شامل یک سیال برای انتقال حرارت است که در آن ذرات  بسیارکوچک آمیخته شده باشد. ما در تحقیقات بدنبال نانوسیالی هستیم که خصوصیات انتقال حرارت آن ویژه باشد.

وی افزود: خدا را شکر در ایران طی دهه گذشته سرمایه گذاری های زیادی روی نانوتکنولوژی شده است ولی در خصوص نانوسیالات بیشتر تحقیقات دانشگاهی انجام شده است. این تحقیقات بیشتر کارهای محاسبات ریاضی یا شبیه سازی با کامپیوتر است و کمتر آزمایشگاهی بوده. به نظر من در دانشگاههای ایران ما نباید فقط بدنبال چاپ مقاله باشیم و باید مواظب اجتناب از دوباره کاری هم باشیم.

دکتر شریف پور در حاشیه این کارگاه در گفتگو با خبرنگار سیناپرس گفت: من مسئول آزمایشگاه نانوسیالات دانشگاه پرتوریا آفریقای جنوبی هستم در این کارگاه به همراه دکترعزیزیان از دانشگاه ماساچوست امریکا (بهترین دانشگاه مهندسی دنیا) تلاش کردیم اخرین دستاوردهای علمی آزمایشگاهی را برای دانشجویان و محققین ارایه کنیم.

وی تاکید کرد: وقتی محققین ما ببینند در دنیا چه کاری انجام میشود، میتوانند از آن بهره برداری کنند ، درواقع دلیل برگزاری کارگاه هم همین بوده است.

خبرنگار: سیدمهدی میرآقابابا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا