سمپوزیوم تولید انرژی از زیست توده برگزار شد

تولید انرژی از منابع جایگزین و تأثیر آن بر تغییرات آب و هوایی، از ابزارهای استراتژیک دخیل در توسعه پایدار جوامع محسوب می شود.

با استفاده از فرآیندهای بیولوژیکی، شیمیایی و حرارتی، می توان از انواع مختلف زیست توده و زباله در تولید انرژی و کاهش استفاده از سوخت های فسیلی مورد استفاده کرد. فناوری های موجود تولید انرژی از زیست توده و زباله به سرعت درحال توسعه هستند. باوجود علاقه رو به رشد برای استفاده از این فناوری، اجرای این طرح ها به کندی صورت می گیرد.

هدف از برگزاری سمپوزیوم بین المللی تولید انرژی از زیست توده و زباله (VENICE 2016)، بررسی تازه ترین پیشرفت ها در بخش فناوری تولید انرژی از زیست توده، مشکلات و محدودیت های کشورها، بحث و تبادل نظر میان پژوهشگران و فعالان این حوزه عنوان شد.

محورهای اصلی این سمپوزیوم شامل: مدیریت مواد زائد: استراتژی ها، مسائل زیست محیطی، پردازش حرارتی: احتراق، تبدیل کردن به گاز، پلاسما، سوخت زیستی – زیست پالایش، هضم بی هوازی، تبدیل لجن فاضلاب به انرژی، بودند.

سمپوزیوم VENICE 2016 با حمایت علمی دانشگاه های ترنتو (ایتالیا)، کوئینزلند (استرالیا)، هوکایدو (ژاپن)، دانشگاه صنعتی هامبورگ (آلمان)، تسینگ هوا (چین) برگزار گردید. در طول چهار روز برگزاری این سمپوزیوم، تعداد 300 مقاله در قالب 48 جلسه و 66 پوستر ارائه شدند؛ همچنین 6 کارگاه آموزشی نیز در این مدت برگزار شدند:

Integration of thermo-bio-chemical conversion: Chinese experience

Technology transfer for Latin America

Experiences projects and expectations

The LIFE Programme – Good practice on energy from biomass and waste

Waste biorefinery

Health and environmental risks in sewage sludge and other organic waste

 

مترجم: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا