بهره برداری ازشبکه حمل و نقل زیرزمینی

متروی لندن، دارای ۲۷۰ ایستگاه است و علی‌رغم نام رسمی آن که زیرزمینی (Underground) نامیده می‌شود، ۵۵ درصد این شبکه، روی زمین واقع شده است. این شبکه، با ۴۰۸ کیلومتر خط آهن، سومین خط طولانی حمل و نقل درون شهری جهان نیز هست.شبکه متروی لندن، از شلوغ‌ترین شبکه‌های حمل و نقل زیرزمینی جهان است. در سال ۲۰۰۷، یک میلیارد نفر از متروی لندن استفاده کردند.

نخستین خط متروی لندن که در تاریخ ۱۰ ژانویه سال ۱۸۶۳ آغاز به کار کرد، خط متروپولیتن بود که بین دو نقطه پدینگتون و فرینگدون در مرکز شهر ایجاد شد. این خط، که اکنون بخشی از خط «همراسمیث و سیتی» متروی لندن است، در واقع، نخستین خط قطار شهری در جهان بود.

متروی لندن، قدیمی‌ترین شبکه قطار شهری جهان است.مقدمات ایجاد متروی لندن، در سال ۱۸۵۴ میلادی ایجاد شده بود و در سال ۱۸۶۳، زمانی که نخستین قطار بین شهری در خط متروپولیتن آغاز به کار کرد، روزانه چهل و یک هزار مسافر، از این مترو استفاده می‌کردند. در آن زمان، در هر ده دقیقه، یک قطار، پدینگتون را به مقصد فرینگدون ترک می‌کرد.

در سال ۱۸۸۰، شمار استفاده کنندگان از قطار شهری لندن، به سالانه چهل میلیون تن افزایش یافت.شمار خطوط متروی لندن، به تدریج افزایش یافت و در سال ۱۸۸۴، خط «اینر سیرکل» (Inner Circle) که اکنون «سیرکل لاین» (Circle Line) نامیده می‌شود، تکمیل شد.

خطوط قطار شهری لندن به تدریج افزایش یافت. این شبکه، در سال ۲۰۰۷ میلادی، یعنی ۲۶ سال پس از تأسیس، دوازه خط فعال دارد.این خطوط، روی نقشه متروی لندن، با رنگ مشخص شده‌است تا پیدا کردن آن، برای مسافران راحت تر باشد

 

منبع:ویکی پدیا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا