سنجش شخصی آلودگی هوا

آلودگی هوا امروز یک معضل جهانی است، بسیاری از کشورهای در حال توسعه مثل کشورهای شرق دور از جمله آلوده‌ترین نقاط جهان هستند. سازمان بهداشت جهانی آلودگی هوا را یک عامل سرطان‌زا می‌داند و تحقیقات اخیر از نقش آلودگی هوا در بروز بیماری‌های زوال عقل پرده برداشته است. بنابراین اعلام میزان و خبر آلودگی هوا یکی از مهمترین خبرهای روز در جهان را تشکیل می‌دهند. حالا در شهرهای بزرگ میزان آلودگی در نقاط مختلف تفاوت‌های زیادی با هم دارد و اعلام کلی آلودگی هوا ممکن است برای بسیاری از افراد کافی نباشد. به همین دلیل نیاز به وجود دستگاهی به صورت شخصی که آلودگی هوا را اعلام کند، یک نیاز روز است.

به گزارش سیناپرس و به نقل از خبرگزاری مهر؛شرکت Plum Labs  فناوری پوشیدنی کوچکی همراه برنامه موبایل آن در نمایشگاه CES عرضه کرده است که می تواند کیفیت هوای تنفسی کاربر را بسنجد.این دستگاه که Flow نام دارد داری یک دکه لمسی در قسمت جلو و ۱۲ چراغ رنگارنگ ال ای دی است که در یک چشم بهم زدن اطلاعات مربوط به وضعیت هوا و تاریخچه آن را برای شما فراهم می کند.

حسگرهای ۳۶۰ درجه این دستگاه هوا را دریافت می کنند، ذرات موجود در آن مانند اکسیدهای نیتروژن، اوزن، ترکیبات طبیعی معمول، دما و میزان رطوبت آن را می سنجد.این دستگاه به یک برنامه موبایل متصل می شود و گزارشی مفصل تر را برای کاربر فراهم می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا