پیام بنازاده یکی از چهره‎های پیشرو آینده

مجله فوربز (Forbes) که یکی از نشریات تاثیرگذار و مهم در زمینه تجارت در جهان به شمار می‌رود، به سنت چند سال اخیر خود فهرست معروف 30 نفر جوان‌تر از 30 سال (30 Under 30) را در حوزه‌های مختلف منتشر کرده است.

این مجله دو هفته نامه‌ای است که در سال 1917 بنیان گذاشته شد و هم اکنون به سردبیری استیو فوربز پسر و دبیری رندل لین، با تیراژی نزدیک به یک میلیون نسخه در هر شماره به زبان انگلیسی منتشر می‌شود. این مجله به پوشش رویدادهای مهم دنیای تجارت، سرمایه و اقتصاد و چشم‌انداز آینده می‌پردازد و با نگارش داستان‌های اصیل و گزارش‌های تحقیقی یکی از منابع قابل توجه در دنیای اقتصاد به شمار می‌رود.

حوزه فناوری‌های نوپا که آینده بازار اقتصادی را ممکن است تغییر دهند یکی از حوزه‌هایی است که دنیای تجارت و به طور خاص مجله فوربس آن را مورد بررسی و پوشش قرار می دهد.

این مجله با هدف معرفی چهره‌هایی که ممکن است آینده روابط موجود در دنیای تجارت و اقتصاد را در زمینه‌های مختلف تحت تاثیر قرار دهند، از شش سال پیش اقدام به تهیه و انتشار فهرست 30 نفر زیر 30 سال خود کرده است.

در این فهرست‌ها هر ساله ویراستاران و کارشناسان این مجله گروهی از چهره‌های در حال درخشش و پرآتیه را انتخاب می‌کنند که جهان تجارت باید با دقت آن‌ها را زیر نظر داشته باشد.

هر سال این انتخاب در 20 حوزه مختلف صورت می‌گیرد و در کل حدود 600 نفر در رشته‌های مختلف معرفی می‌شوند. امسال نام «پیام بنازاده»، مهندس جوان و کارآفرین ایرانی نیز در بخش شرکت‌های تازه‌تاسیس فناوری در این فهرست دیده می‌شود. او به همراه شریک و موسس دیگر این شرکت، ویلیان وودز در این فهرست نام برده شده است.

پیام بنازاده، که علاقه خود به دنیای نجوم و فضا را با شرکت در دوره‌های نجوم دبیرستان خود شکوفا کرد، برای ادامه تحصیلات به ایالات متحده رفت و در دانشگاه آستین تگزاس به تحصیل در رشته مهندسی هوا‌فضا پرداخت. در همین دوره بود که به ناسا و آزمایشگاه جت پیشران (JPL) رفت و به همکاری با این آژانس پرداخت. او علاوه بر همکاری در بخش‌های مختلف این سازمان، سفیر توسعه علم و فناوری و ریاضیات این مرکز پژوهشی بود.

او در سال 2015 مسیر پیش‌روی خود را ترسیم و شرکت کاپلا اسپیس (کاپلا نام لاتین ستاره عیوق در صورت فلکی ارابه ران و ششمین ستاره درخشان آسمان شب است) را تاسیس کرد. این شرکت به سرعت توسعه یافت و توانست با جذب سرمایه و استخدام نیروهای متحصص خود را در مسیری قرار دهد که توجه‌ها را در حوزه فناوری فضایی به خود جلب کند.

هدف اصلی این شرکت طراحی، ساخت و ارسال  شبکه‌ای از ماهواره ها به مدار زمین است که بتوانند به طور منظم و به روز داده‌های قابل اتکائی را تولید و در اختیار مخاطبان قرار دهند.

یکی از ویژگی‌های متمایز کننده این شبکه به نوع و نحوه پوشش و داده‌گیری آن مربوط است. طراحان این مجموعه امیدوارند بتوانند با استفاده از فناوری‌های جدید، اثر تاریکی هوا و پوشش ابر را از داده‌گیری های مداری خود حذف کنند و منبعی قابل اتکا و مستقل از آب و هوا و وضعیت نوری، از داده‌های فضایی فراهم کرده و و در اختیار مشتریان قرار دهند.

به نوشته وب‌سایت این شرکت؛ این اطلاعات به صورت بالقوه می تواند «در کمک به آسیب‌دیدگان سوانح طبیعی، کمک به جلوگیری از ماهیگری غیرقانونی، تخمین فعالیت‌های اقتصادی و زیر نظر گرفتن تغییرات خرد و کلان سیاره مورد استفاده قرار بگیرد.»

برای مطالعه بیشتر درباره این شرکت فناوری نوپا می‌توانید به وب‌سایت آن در این نشانی مراجعه کرده و همچنین برای مطالعه کامل فهرست 30 نفر زیر 30 سال فوربز می توانید به نشانی صفحه این بخش در وب سایت این مجله در این نشانی مراجعه نمایید.

 

پوریا ناظمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا