مجهزترین اتاق تمیز کشور ساخته می‌شود

 دکتر حمید کهرام در حاشیه بازدید شهردار کرج و هیات همراهش از پروژه ساختمان بسته‌بندی و سردخانه مرکزی موسسه رازی اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین موسسه رازی و شهرداری کرج که  سال گذشته منعقدشده، قرار است سه هکتار از مؤسسه رازی  برای بازگشایی ادامه بلوار ماهان در اختیار شهرداری قرار بگیرد و درمقابل 10 هزار مترمربع ساختمان که 40 درصد آن اداری و مابقی فنی، آزمایشگاهی و اتاق تمیز است، توسط شهرداری در بخشی از فضای مؤسسه رازی ساخته شود.

وی افزود: به جز اتاق تمیز، ساخت واحد بسته‌بندی دامپزشکی و سردخانه به عنوان بخش‌های دیگر این پروژه تعریف شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه درحال حاضر تنها 500 متر اتاق تمیز در مؤسسه رازی وجود دارد، اتمام این پروژه نقش اساسی در توسعه زیرساخت‌های این مجموعه خواهد داشت.
رییس مؤسسه سرم‌سازی رازی تصریح کرد: تفاهم‌نامه منعقدشده با شهرداری چند بخش دارد که به جز موارد مذکور، تکمیل پروژه ساختمان آبله گوسفندی که بیش از 10 سال است نیمه‌کاره باقی مانده را نیز شامل می‌شود.

کهرام خاطرنشان کرد: احداث یک پل هوایی عابرپیاده در بخش جنوبی مؤسسه رازی از دیگر مفاد تفاهم‌نامه منعقدشده با شهرداری است.
وی ادامه داد: طبق قول شهردار تا 22 بهمن ماه امسال این پل هوایی برای استفاده عموم مردم از جمله کارکنان مؤسسه رازی راه‌اندازی خواهد شد.

رییس مؤسسه سرم‌سازی رازی در ادامه به بخش دیگری از این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم‌نامه منعقدشده، شهرداری کرج برای تمام ساختمان‌های این مؤسسه که طی 90 سال اخیر ساخته شده‌اند، گواهی پایان کار صادر کرده است.

وی تصریح کرد: اگر قرار بود فرایند اخذ پایان کار برای این ساختمان‌ها از طریق مؤسسه رازی انجام شود، به بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود؛ ولی با انعقاد این تفاهم‌نامه بدون پرداخت هیچ مبلغی انجام شد.
رییس مؤسسه سرم‌سازی رازی در ادامه به اعتبار مورد نیاز برای این پروژه اشاره کرد و افزود: طبق قرارداد منعقد شده با پیمانکار ، برای اتمام این پروژه 21 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که تا کنون پنج میلیارد آن جذب شده است.

وی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ساختمان بسته‌بندی و سردخانه مرکزی مؤسسه رازی توضیح داد: پیش‌بینی می شود این پروژه که تا کنون 24 درصد پیشرفت فیزیکی داشته تا پایان تیرماه سال آینده به پایان برسد.
کهرام در خصوص فاز دوم این پروژه توضیح داد: این تفاهم‌نامه در قالب دو فاز تعریف شده که در فاز دوم بنا شده ساختمان‌های تضمین کیفیت، تولید واکسن‌های dpt و mmr تکمیل شوند.

رییس مؤسسه سرم‌سازی رازی گفت: تمام مدارک لازم از سوی مؤسسه رازی برای آغاز فاز دوم این پروژه ارائه شده و تا 20 روز آینده پیمانکار مورد نظر انتخاب می‌شود.
بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، کهرام تصریح کرد: برای اجرای فاز دوم این تفاهم‌نامه نیز بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا