برگزاری کنفرانس بین‌المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران در دانشگاه شهرکرد

 سومین کنفرانس بین‌المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران به همت گروه مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شهرکرد و با همکاری انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران، با هدف فراهم آوردن امکان هم‌اندیشی و بهبود همکاری میان متخصصان حوزه‌های مختلف مرتبط با بازشناسی الگو و تحلیل تصویر، ایجاد بستر مناسب برای تعامل بین پژوهشگران فعال در این حوزه و صنایع مرتبط، بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران، گسترش دانش موجود در زمینه پردازش تصویر و الگو و تبادل ایده‌های جدید توسط صنعتگران و پژوهشگران، 30 و 31 فروردین 1396در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود.

این کنفرانس در دو محور موضوعی بازشناسی الگو (تشخیص آماری، نحوی و ساختاری الگو، تشخیص الگو در بیوانفورماتیک و بیولوژیک محاسباتی و…) و تحلیل تصویر (تجزیه، تحلیل و درک تصویر و ویدئو، بخش‏ بندی ویژگی‌ها و توصیف گرها، تجزیه و تحلیل رنگ و بافت و…) برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ارسال مقاله به این کنفرانس 26  دی ماه 1395 است، به برترین مقاله‌های فارسی و انگلیسی ارایه شده در کنفرانس جوایز نقدی اهدا خواهد شد و مقالات برتر در مجله علمی پژوهشی ماشین بینایی و پردازش تصویر و مجله علمی پژوهشی " Journal of Medical Signals and Sensores"  چاپ خواهند شد و تمامی مقالات پذیرفته شده این کنفرانس در سایت مرجع دانش (سیویلیکا) نمایه خواهند شد.

لازم به ذکر است، بازشناسی الگو و تحلیل تصویر از پرکاربردترین و گسترده‌ترین شاخه‏‌های هوش مصنوعی هستند که از سوی پژوهشگران رشته ‌های مختلفی چون مهندسی برق، کامپیوتر و ریاضیات مورد توجه قرار گرفته‏‌اند.

کاربردهای گسترده و جذاب موجود در این حوزه از پردازش تصاویر ماهواره‏‌ای تا پردازش تصاویر پزشکی و از کشف الگوهای موجود در داده‏‌های متنی تا کاربردهای صنعتی باعث شده این حوزه نه تنها به یک حوزه  تحقیقاتی فعال بلکه به یک حوزه‏ کاملاً تأثیرگذار صنعتی و پزشکی تبدیل شود.

گفتنی است، اولین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران در اسفند 1391 در دانشگاه بیرجند و دومین کنفرانس بین‌المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران در اسفند 1393 در دانشگاه گیلان  برگزار شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران به لینک  http://www.ipria2017.com مراجعه شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا