عرضه برترین‌های دارایی‌ فکری صنایع غذایی از سوی پارک فناوری پردیس

به گزارش ایسنا، مرکز فن بازار ملی ایران پارک فناوری پردیس اقدام به برگزاری رویدادهایی با عنوان «فستیوال بازار دارایی فکری» با هدف توسعه مبادلات در بازار دارایی فکری کرده است.در این رویدادها که هر بار در یک حوزه تخصصی و یا کاربردی برگزار می‌شود، نوآوری‌ها و اختراعات آن حوزه صنعتی شناسایی شده و پس از بررسی صلاحیت و اولویت‌بندی آنها بر اساس پتانسیل جذب سرمایه و تجاری­‌سازی، به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان آن صنعت معرفی می‌شوند.

این فستیوال در سال جاری، در روز یکشنبه 19 دی ماه با رویکرد صنایع غذایی برگزار می‌شود. در روز برگزاری فستیوال، حداکثر 10 اختراع برتر برای سرمایه‌گذاران به صورت حضوری ارائه و اختراعات دیگر نیز در قالب کتابچه فستیوال به مخاطبان معرفی می‌شوند.

در حاشیه این برنامه امکان مذاکرات رو در رو بین سرمایه‌گذاران و مخترعین فراهم خواهد شد تا صنعتگران و سرمایه‌گذاران در صورت علاقه‌مندی برای سرمایه‌گذاری در هر نوآوری بتوانند اطلاعات تکمیلی را از کارگزار تبادل فناوری دریافت کنند و با مخترعین و نوآوران  مذاکره اختصاصی داشته باشند.

افزایش معاملات دارایی‌های فکری در بستر قانونی بازار دارایی فکری فرابورس ایران، شناسایی نوآوران و مخترعان از یک طرف و سرمایه‌گذاران و صنعتگران از طرف دیگر در حوزه‌های تخصصی مختلف و ایجاد زمینه تعامل طرفین، امکان ارائه حضوری نوآوری‌ها و اختراعات منتخب به جامعه سرمایه‌گذاران و صنعتگران کشور و ارائه خدمات و مشاوره‌های حرفه‌ای به طرفین معامله توسط کارگزاران تبادل فناوری از جمله اهداف این فستیوال است.

از مزایای بازار برای  مخترعان حقیقی و حقوقی می‌توان به مواردی چون امکان تجاری‌سازی نوآوری از طریق سرمایه‌گذاری مشترک، اعطای لیسانس و یا فروش مالکیت اختراع، امکان توسعه و رشد تولید و بازار محصولات با ایجاد همکاری مشترک و استفاده از توانمندی سرمایه‌گذاران و صنعتگران، استفاده از توانمندی مدیریتی و تولیدی صنعتگران در همکاری‌های مشترک برای توسعه و ارتقای نوآوری و محصول، وجود تسهیلات برای تکمیل مستندات جهت ارائه به سرمایه‌گذاران و امکان معامله با تسهیلات مناسب اشاره کرد.

سرمایه‌گذاران و صنعتگران با حضور در این رویداد ضمن استفاده از اختراعات منتخب برای توسعه رده‌های محصول شرکت با صرف هزینه و زمان کمتر، امکان انتخاب از میان نوآوری‌های مختلف برای توسعه و تکمیل سبد نوآوری شرکت با کاهش ریسک و هزینه تحقیق و توسعه با توجه به میزان توسعه یافتگی نوآوری‌ها را خواهند داشت.

اولین فستیوال صنایع غذایی در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا